משרד האוצר הפחית לניצולת שואה את קצבת נכות רדיפות הנאצים בסך 1501 ש”ח וללא בדיקה רפואית הוריד את אחוזי הנכות מ- 100% ל- 25%

Spread the love

ראיסה ט’ היא ניצולת שואה נכה 100% כתוצאה מרדיפות הנאצים וחצתה את גיל 80 שנה. אישה תמימה, הספונה בביתה עם כסא גלגלים, מתקשה בראיה.

משרד האוצר מקבל עבור ראיסה מידי חודש בחודשו רנטה המשולמת עבורה מגרמניה בשל היותה נכה 100 אחוז רדיפות הנאצים. מתוך הסכום שהמדינה מקבלת (800 מיליון ש”ח עבור ניצולי השואה), עד חודש אוגוסט 2014, הקציב משרד האוצר עבור ראיסה סך של 2,200 ש”ח, מהם היא התקיימה בדוחק, כשרוב הקצבה משולמת על תרופות שהמדינה לא משתתפת בהם.

ללא שום הסבר המניח את הדעת, בחודש ספטמבר 2014 החליט פקיד במשרד האוצר לשלוח יד לחשבון הבנק של ראיסה, ולקצץ לה את קצבת הרש. מישהו באוצר החליט שראיסה החלימה מנכותה.

מעתה, במקום קצבת נכות של 100% כפי שהשתלמה לה עד חודש אוגוסט 2014,  הורדו לראיסה אחוזי הנכות ונקבעו על 25% בלבד.

הורדת אחוזי הנכות בוצעה ללא קיום ועדה רפואית, בלי לזמן את ראיסה לבדיקה או שיחה, בלי שמישהו טרח ושלח אליה מכתב המתריע על הפחתת הקצבה החודשית שלה והורדת אחוזי הנכות. פקיד במשרד האוצר החליט, שהכי קל לעשוק את מוכת הגורל, האישה שחצתה את 80 השנים, זו שעברה את זוועות מחנות הריכוז, ואין מי שיצעק עבורה, זו שלא תוכל להפוך שולחן.

על ניצולי השואה מופקד משרד הרווחה, השר מאיר כהן, שמשלם 700 אלף ש”ח על יח”צנות למשרדו. אותו שר רווחה שמתראיין תחת כל עץ רענן על הגדלת הזכאות לניצולי שואה, פועל בדיוק כמו העובדות הסוציאליות במשרדו. כלפי חוץ הם מציגים מצב אידיאלי של דאגה למוחלשים, אולם בפועל הם פועלים במהופך מתפקידם.

ראיסה לא מסוגלת לקרוא את תלוש המשכורת ששלחו אליה הביתה. גם אנוכי התקשיתי לקרוא את תלוש השכר. האותיות כתובות בפונט David-8. אנשים בגיל מבוגר לא יכולים לקרוא את האותיות בגודל של נמלים זערוריות.

מבחינת משרד האוצר ראיסה היא המספר הטבוע על זרועה: 83261.

התנהלות משרד האוצר מדיפה ריח של מרמה, עושק וגזל קצבת הרש.

באופן לא מפתיע, היום פרסם משרד האוצר כתבת יח”צנות הנושאת את הכותרת: “אושרו תקציב המדינה והתכנית הכלכלית לשנת 2015הממשלה אישרה הלילה (ד’) ברוב גדול את תקציב המדינה והתכנית הכלכלית לשנת 2015. שר האוצר יאיר לפיד: ”התקציב נועד לסייע ולחזק את השכבות החלשות ואת מעמד הביניים של מדינת ישראל. אנחנו מציבים סדר יום חברתי עם תוספות משמעותיות לחינוך, רווחה, בריאות וחיזוק הביטחון האישי של האזרחים’.

מישהו באוצר החליט להעביר את הכסף של ראיסה לעניים אחרים.

נ.ב. יאיר לפיד, שר האוצר הצהיר כי נכנס לפוליטיקה מתוך “צורך להגן על החלש ולבנות חברת מופת שמאמינה בערבות הדדית” (מצע “יש עתיד” פרק כלכלה וחברה).

Print Friendly, PDF & Email

לורי שם טוב

עיתונאית הסוקרת רווחה, עוולות המבוצעות על ידי שופטים נגד אזרחים, וניצול לרעה של עובדות סוציאליות את תפקידן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

  Skip to content
אנו שמים דגש רב עבור התאמת אתר אינטרנט זה לתקן הנגישות הישראלי. באתר בוצעו התאמות נגישות לפי תקן 5568 ותקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (התאמות נגישות לשירות), ניתן לגלוש בו באופן נגיש יותר דרך הדפדפנים כרום ופיירפוקסהננו עושים את מירב המאמצים על מנת לבצע התאמות נגישות באתר, ייתכן ובאתר זה ימצאו רכיבים ו/או עמודים אשר אינם עומדים בתקן הנדרש, במידה ונתקלת בכשל נגישות כלשהו נודה לך אם תדווח לנו על כך דרך עמוד יצירת הקשר. אנו נמשיך לעשות כל מאמץ על מנת לאפשר גלישה נגישה ונוחה באתר זה לכולם.
סטטוס תאימות