גרוניס פסל את מרים קראוס שופטת משפחה פתח תקווה מלדון בתיק בשל זיקה בינה לבין עו”ד שמעון פרץ – פסק דין בימ”ש עליון ע”א 4110/14

Spread the love

קישור מקוצר לכתבה: http://wp.me/p84aBG-2sf

השופטת מרים קראוס לא תדון בתיק בו מופיע עו”ד שמעון פרץ מרמת גן שייצג את גיסתה לשעבר מול אחיה הסיבה לפסילה: העובדה שקראוס הסכימה לפסול את עצמה בשני תיקים אחרים בהם מופיע עו”ד שמעון פרץ.

פסק דין בימ”ש עליון שופט אשר גרוניס ע”א 4110/14 – פסילת השופטת מרים קראוס בימ”ש לענייני משפחה פ”ת, מלדון בתיקים בהם עו”ד שמעון פרץ מר”ג מייצג, קובץ pdf

בין המערערת לבעלה לשעבר מתנהלים הליכים רבים משנת 2009 בפני שופטת המשפחה מרים קראוס. המערערת שכרה את עו”ד שמעון פרץ לייצג אותה מול גרושה.

עו”ד שמעון פרץ, ייצג בעבר את גיסתה לשעבר של השופטת מרים קראוס בתיק מזונות מול אחיה של קראוס. לאור זאת ביקשה האישה שקראוס תפסול את עצמה, קראוס סירבה לפסול את עצמה בטענה כי העילה לבקשת הפסלות קשורה כולה לבחירת המייצג הנוכחי של המערערת, עורך דין פרץ, אשר ייצג בעבר את גיסתה לשעבר. עוד טענה השופטת כי היא מנהלת את התיק במשך 6 שנים ולא קיים כל נוהל לפיו תיק שהתנהל לפני מותב במשך שש שנים יועבר לידי מותב אחר, כך שזה לא יהיה יעיל שהיא תפסול את עצמה מלדון בהליך. 

המערערת טענה, כי השופטת קראוס פסלה את עצמה פעמיים, בדיונים בהם ייצג עורך דין שמעון פרץ בפניה, לאחר שמסרה לבעלי הדין כי עו”ד פרץ ייצג את גיסתה לשעבר בהליך שהתנהל נגד אחיה.

אשר גרוניס קיבל את ערעורה של האישה.

גרוניס אומר כי הסיבה להחלטתו היא העובדה שקראוס פסלה את עצמה מלדון בשני תיקים אחרים בהם מופיע עו”ד שמעון פרץ. באותם תיקים היא הודיעה לצדדים על הזיקה ביניהם, שאלה אותם אם הם מעוניינים שתפסול את עצמה, וכאשר נענתה בחיוב, עשתה זאת.

גרוניס מזכיר, כי חוק לשכת עורכי הדין סעיף 53 ב(א) אוסר על עורך דין לקבל ייצוג, אם יש לו יסוד להניח שהדבר יאלץ את השופט לפסול את עצמו. עו”ד פרץ קיבל את ייצוגה של האישה לפני שקראוס פסלה את עצמה בשני התיקים האחרים, ולכן לא היה צריך לחשוב שקיימת אפשרות שהיא תפסול את עצמה בתיק המדובר. לדברי גרוניס, למרות שלא קיים חשש ממשי אוביקטיבי למשוא פנים מצידה של קראוס, הרי שמאחר שהיא כאמור פסלה את עצמה בנסיבות דומות – יש לנהוג כך גם הפעם.

עוד ציין השופט גרוניס כי הוא רשם התחייבות עו”ד שמעון פרץ שלא לקבל על עצמו ייצוג בעלי דין בתיקים שבהם הדיון יהיה בפני השופטת מרים קראוס. גרוניס העיר בפסק הדין:

“ראוי שהתחייבות זו תעמוד בתוקף לתקופה מוגבלת. חלוף העתים מקהה את הבעייתיות שבהופעה של עורך דין פרץ בפני השופטת קראוס. איני רואה מקום לקצוב את התקופה. עניין זה נתון בידיה של השופטת.”

Print Friendly, PDF & Email

לורי שם טוב

עיתונאית הסוקרת רווחה, עוולות המבוצעות על ידי שופטים נגד אזרחים, וניצול לרעה של עובדות סוציאליות את תפקידן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

  Skip to content
אנו שמים דגש רב עבור התאמת אתר אינטרנט זה לתקן הנגישות הישראלי. באתר בוצעו התאמות נגישות לפי תקן 5568 ותקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (התאמות נגישות לשירות), ניתן לגלוש בו באופן נגיש יותר דרך הדפדפנים כרום ופיירפוקסהננו עושים את מירב המאמצים על מנת לבצע התאמות נגישות באתר, ייתכן ובאתר זה ימצאו רכיבים ו/או עמודים אשר אינם עומדים בתקן הנדרש, במידה ונתקלת בכשל נגישות כלשהו נודה לך אם תדווח לנו על כך דרך עמוד יצירת הקשר. אנו נמשיך לעשות כל מאמץ על מנת לאפשר גלישה נגישה ונוחה באתר זה לכולם.
סטטוס תאימות