המשטרה החרימה מחשב אישי של דגן ואלד שכתב פוסט בפייסבוק נגד חברת הכנסת איילת שקד

Spread the love

חדשות

בעיצומו של מבצע ‘צוק איתן’, דגן ואלד פרסם פוסט שמתח ביקורת קשה על דברים שאמרה לכאורה אחת מחברות הכנסת. בתגובה, לפני כחודשיים הגיעו שוטרים לבית הוריו של ואלד והחרימו את הלפטופ שלו, מצלמות דיגיטליות וציוד מחשוב נוסף. ואלד: “בקצב הזה יצטרכו להחרים אלפי מחשבים של אזרחים”.איילת שקד צילום ניוז וואלה

במהלך צוק איתן, חברת הכנסת מירי רגב פרסמה סטטוס שהצליח לעצבן הרבה מאוד גולשים. אחד מהם, גילי גולן, הגיב במילים קשות וקרא לה בשמות גנאי. רגב לא ויתרה והחליטה להגיש נגדו תביעה של למעלה מ-300 אלף שקל. חודשיים עברו מאז הפרשיה ההיא, וכעת הרשת מתעסקת בסיפור חדש.

חברת הכנסת איילת שקד הגישה תלונה נגד אזרח שפרסם נגדה סטטוס בפייסבוק:

“הלפטופ שלי נמצא בחודש האחרון באחת התחנות של משטרת ישראל. למה? העלבת עובד ציבור, או ליתר דיוק נבחר ציבור”.

כך כתב הבוקר העיתונאי דגן ואלד. כמו גולשים רבים אחרים, מידי פעם הוא נוהג להעלות פוסטים ביקורתיים על התנהלותם של אישי ציבור ופוליטיקאים ולהביע את דעתו עליהם ועל תפיסת עולמם. בעיצומו של מבצע ‘צוק איתן’, בחודש יולי השנה, הוא העלה לדף הפייסבוק שלו פוסט שמתח ביקורת קשה על דברים שאמרה לכאורה ח”כ איילת שקד, בנוגע לכך שיש לעודד חיסול אימהות של שאהידים.

“הדברים שאמרה ח”כ איילת שקד הפריעו לי, אז העליתי לדף הפייסבוק שלי פוסט ביקורת על הדברים.

כעבור שעה קיבלתי טלפון מהלשכה של ח”כ איילת שקד, שעליי להוריד את הפוסט ושהעניין הועבר לטיפול קצין הכנסת. הורדתי את הפוסט וחשבתי שבזה נגמר העניין – אבל טעיתי”.

אנשים אחדים שנחשפו לפוסט השנוי במחלוקת של חברת הכנסת (בתמונה) החליטו לקחת את המחאה צעד אחד קדימה ולארגן הפגנה נגד שקד בשכונת מגוריה, תחת הכותרת “איילת מטיילת בחג, ואתם?” בעמוד ההפגנה נכתב:

“לפני כמה שבועות התראיינה שקד בערוץ 2 ואמרה כי היא מתנגדת לתחבורה ציבורית בשבת. שקד, חילונית, בעלת רכב, יכולה לטייל בשבתות ובחגים. רבים מאיתנו לא. לכן – נצעד ביום שבת מכיכר מילאנו בתל אביב לכיוון שכונת בבלי – השכונה שבה מתגוררת איילת שקד. לא ננאם ולא יהיו מגפונים. זו תהיה צעדת מחאה שקטה. טיול בשבת, שאנשים ללא רכב יכולים לקיים”.

ח”כ איילת שקד סירבה להגיב לדברים.

תגבות בפייסבוק וואלה ניוז

אמיר שיבלי סטטוס מהפייסבוק

“האם כל פעם שאכתוב פוסט יחרימו לי את המחשב?”

לפני כחודשיים הגיעו שוטרים לבית הוריו של ואלד במרכז הארץ כאשר הוא שהה בברלין, הוציאו צו חיפוש והחרימו את הלפטופ שלו וכן מצלמות דיגיטליות, כוננים קשיחים, החסנים ניידים וציוד מחשוב נוסף, וזאת בנימוק שנפתחה נגד בנם חקירה, מבלי לפרט יתר על המידה.

שבוע לאחר מכן נחת ואלד בישראל והוזמן לחקירה בתחנת משטרת ‘לב דיזנגוף’ בתל אביב, בעקבות תלונה שהגיש קצין הכנסת בשמה של ח”כ איילת שקד בגין דברי הסתה שכתב לכאורה. הוא הודה בפרסום הפוסט, הסביר שמדובר בביקורת לגיטימית על דברים שאמרה ח”כ וביקש שהמחשב שנלקח לו יוחזר, לאחר ששאר הציוד כבר הוחזר. החוקר סירב להחזיר לו את המחשב, בנימוק שהוא הועבר לבדיקה של יחידת המחשב של מחוז תל אביב.

“לחברי כנסת ולאישי ציבור, שנהנים מחסינות, מותר להביע דעות שיש בהם משום הסתה ויותר מכך, אבל לי כאזרח אסור להתבטא. האם כל פעם שאכתוב פוסט יחרימו לי את המחשב? זה אבסורד”, קבל ואלד.

“בקצב הזה יצטרכו להחרים אלפי מחשבים של אזרחים שמעלים פוסטים לגיטימיים נגד נבחרי ציבור”.

למרות פניותיו הרבות בבקשה לקבל בחזרה את המחשב, במשטרה סירבו בתוקף, בטענה שהוא נמצא בבדיקה של אנשי מקצוע.

“הודיתי שכתבתי את הפוסט, יש להם צילום מסך של הפוסט שהם קיבלו מלשכתה של ח”כ, אז למה להחזיק סתם ככה במחשב שלי? מה, אני עבריין? למה לחטט בדברים פרטיים שיש לי במחשב? אפשר היה להחזיר לי את המחשב כבר לאחר סיום החקירה”.

ציין ואלד, שמתכוון להגיש בקשה בעניין לבית המשפט ופרסם את הפרשה בפוסט שהעלה.

יצויין, כי בשנים האחרונות המשטרה החרימה אלפי טלפונים סלולריים ומחשבים מאזרחים בחשד שביצעו בהם עבירות פליליות והם מקבלים אותם בחזרה רק כעבור חודשים ארוכים, כיוון שלמשטרה אין מספיק כוח אדם לבדוק אותם באופן מהיר ומיומן.

תגובת דוברות מחוז תל אביב טרם נמסרה.

Print Friendly, PDF & Email

לורי שם טוב

עיתונאית הסוקרת רווחה, עוולות המבוצעות על ידי שופטים נגד אזרחים, וניצול לרעה של עובדות סוציאליות את תפקידן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

  Skip to content
אנו שמים דגש רב עבור התאמת אתר אינטרנט זה לתקן הנגישות הישראלי. באתר בוצעו התאמות נגישות לפי תקן 5568 ותקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (התאמות נגישות לשירות), ניתן לגלוש בו באופן נגיש יותר דרך הדפדפנים כרום ופיירפוקסהננו עושים את מירב המאמצים על מנת לבצע התאמות נגישות באתר, ייתכן ובאתר זה ימצאו רכיבים ו/או עמודים אשר אינם עומדים בתקן הנדרש, במידה ונתקלת בכשל נגישות כלשהו נודה לך אם תדווח לנו על כך דרך עמוד יצירת הקשר. אנו נמשיך לעשות כל מאמץ על מנת לאפשר גלישה נגישה ונוחה באתר זה לכולם.
סטטוס תאימות