השופטת איריס ארבל אסל ביהמ"ש לענייני משפחה ר"ג מייתרת את ערכאת השיפוט באורח קבע. הסמיכה פקידות סעד לפסוק ולנהל תיק משפחה במקומה – תמ"ש 34248-03-14

Spread the love

קישור מקוצר לכתבה: http://wp.me/p84aBG-2vP

איריס ארבל אסל, נהנית ממשכורת והטבות עובדי המדינה מתוקף הסמכתה כשופטת, והכל מבלי לבצע את חובתה כלפי לקוחות בית המשפט, כשהיא מסמיכה את פקידות הסעד לקבוע הסדרי ראיה להורים גרושים ולטפל בתיקי המשפחה לפי סעיפים 19 ו- 65 לחוק הכשרות המשפטית. דוח ועדת סילמן קבע, כי יבוטל סעיף 19 המעניק לפקידות הסעד סמכות להחליט במקום השופטת. בפועל סעיף זה לא בוטל וארבל-אסל מחממת את כס השיפוט על חשבון ציבור משלמי המסים. לו רצה המחוקק להעניק לפקידות הסעד סמכות שיפוט, היה מסמיך ישירות את פקידות הסעד לשופטות – כפי שעושה ארבל-אסל הלכה למעשה.

המשמעות של התנהגות ארבל-אסל, היא ייתור ערכאת השיפוט והעברת שרביט השיפוט לפקידות הסעד כחורצות דין משפחות. פקידת הסעד היא הגורם המטפל במשפחה וגם המכריעה בתיק המשפחה, כשהשופטת משמשת חותמת גומי של החלטות פקידת הסעד.

בחודש יוני 2014 השתחרר י. ע. מהכלא לאחר שריצה מאסר ממושך של מספר שנים. מיד עם שחרורו מהכלא, פנה ללשכת רווחה רמת-גן, וביקש לקבוע הסדרי ראיה עם בנו בן 5 השנים. במהלך 5 השנים האב לא ראה את בנו והילד איננו יודע כי י. הוא אביו.

רונית שרי, פק”ס לסדרי דין מלשכת רווחה רמת-גן הפנתה את האב לבית המשפט באומרה כי תפעל על פי הנחיות בית המשפט בקביעת הסדרי ראיה.

למרות העובדה, שמדובר באב חסר בית, המתגורר ברחובות – כפי הצהרתו שלו, שטרם הסדיר את ענייניו עם עמידר לקבלת סיוע בדירה או בשכר דירה, קבעו פקידות הסעד הסדרי ראיה הכוללים לינת הקטין אצל אביו.

מהיכרות בעלת האתר את האב, היא מברכת על קביעה זו הקובעת אוטונומיה אוטומטית של האב על בנו, אולם יחד עם זאת, מהחלטת פקידי הסעד מלשכת רווחה רמת-גן, עולות תהיות רבות על “מקצועיותן” וטיפולן בתיקי משפחה אחרים, שם אותן פקידות סעד פועלות בהיפוך:

  1. האב חסר בית, לא מצליח להתארגן ולקבל את זכויותיו מעמידר. מדוע נקבעו הסדרי ראיה עם לינה, כשאין לאב כתובת והוא מוגדר כדר רחוב?
  2. מדוע לא בדקו פקידות הסעד את התנאים בו יחזיק האב את בנו הקטין בן 5 שנים? היכן יקלח, ילביש, יאכיל את הקטין?

לו היה מדובר באב בהליכי גירושין או אב גרוש נורמטיבי רגיל, האם גם אז היו פוסקות פקידות הסעד הסדרי ראיה נרחבים כאלו? התשובה היא לא.

פקידות הסעד לא מתעסקות עם אסירים בעלי רקע של אלימות, עובדה המעמידה את אמינותן ומקצועיותן של פקידות הסעד ומערכת המשפט בתחתית. שיקול הדעת של הפק”ס והשופטת מעורער. מקריאת הפרוטוקול הדלוח של ארבל-אסל, ניתן לראות כי היא חששה לשאול את האב שאלות שיוכיחו את כשלון מערכת המשפט והרווחה והסמיכה את פקידותה הסעד לקבוע את הסדרי הראיה.

סכום המזונות שהושת על האב הינו מינימלי והושת ללא בדיקת רקע כלכלית של האב.

מדוע סכום זה איננו מושת באורח קבע בכל תיקי גירושין? והתשובה ניתנה מעלה. שופטות ופקידות סעד לא מתעסקות עם אסירים לשעבר בעלי רקע אלימות.

הערה: בעלת האתר מכירה את י.ע. והוא אב כשיר, אחראי ומסור לבנו. הוא נפגש עם ילדו מספר שעות ומחזיר אותו לאמא שלו לאחר המפגש המוצלח.

איריס ארבל-אסל שופטת חותמת הגומי של משרד הרווחה, תמ”ש 34248-03-14, תמ”ש 34262-03-14, קובץ pdf

Print Friendly, PDF & Email

לורי שם טוב

עיתונאית הסוקרת רווחה, עוולות המבוצעות על ידי שופטים נגד אזרחים, וניצול לרעה של עובדות סוציאליות את תפקידן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

  Skip to content
אנו שמים דגש רב עבור התאמת אתר אינטרנט זה לתקן הנגישות הישראלי. באתר בוצעו התאמות נגישות לפי תקן 5568 ותקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (התאמות נגישות לשירות), ניתן לגלוש בו באופן נגיש יותר דרך הדפדפנים כרום ופיירפוקסהננו עושים את מירב המאמצים על מנת לבצע התאמות נגישות באתר, ייתכן ובאתר זה ימצאו רכיבים ו/או עמודים אשר אינם עומדים בתקן הנדרש, במידה ונתקלת בכשל נגישות כלשהו נודה לך אם תדווח לנו על כך דרך עמוד יצירת הקשר. אנו נמשיך לעשות כל מאמץ על מנת לאפשר גלישה נגישה ונוחה באתר זה לכולם.
סטטוס תאימות