משרד הרווחה מונע מחברי כנסת לפקח על המוסדות הסגורים

Spread the love

משרד הרווחה הורה להגביל את כניסתם של חברי הכנסת למעונות ומתקני חרום של ילדים קטינים, וחוסים שהופרדו מהוריהם על ידי פקידות סעד.

ההוראה הינה חד משמעית לאסור את ביקורי הפתע של חברי כנסת כמו גם ארגון “בזכות”,  שנהג לפקח על מעונות ומתקני חרום של משרד הרווחה.

הנימוק לאיסור פיקוח של חברי הכנסת על מעונות משרד הרווחה, נומק ע”י השר יצחק הרצוג “כל כניסה של אדם זר לתוך מרחב של הדיירים עלולה לערער את יציבותם של האנשים, שגם ככה למרביתם יש בעיות התנהגויות לא פשוטות”.

[youtube=http://www.youtube.com/watch?v=YSigcY9q9P8&feature=player_embedded]

מדובר בדברים לא נכונים שכל כולם, כנראה, מדמיונו של השר, במגמה להסתיר ולטייח את המתרחש במעונות משרד הרווחה.

בעדותו של הילד  למוסד הפסיכיאטרי הידוע לשמצה “בני ארזים”חושף הילד התעללות קשה ומתמשכת בה ידיו נקשרו מאחורי גבו, והוא מושפל לעיני כל הילדים כשמדריכה מפשיטה אותו לעיני הילדים ומחליטה להדגים על גופו העירום “איך נראה ילד שלא אוכל”.

דבריו של השר הרצוג על הילדים הקטינים והחוסים, מהווים לשון הרע על הקטינים והחוסים, ונועדה להמשיך ולפגוע בקטינים עד עמקי נשמתם, לבזות ולהשפילם בעיני הבריות, וחמור מכך, בעיני חבריהם ומשפחתם.

 מה מתרחש במוסדות הסגורים ברחבי הארץ?

בנה של האמא ג’ אושפז במוסד “אילנית” בפרדס חנה, בניהולו של אשר דעדוש. האמא מעולם לא הורשתה להכנס ולראות באלו תנאים חי בנה. אמא ג’ יכלה להיפגש עם בנה רק כשהוציאו לה אותו מחוץ לשער.

בנה סיפר לה כי הוא נעול כל היום בתוך החדר, ולא נותנים לו לצאת מהחדר, ואין לו גישה לשרותים. בלית ברירה עשה את צרכיו על עצמו.

 האמא פנתה לארגון “בזכות” שמטפל בחסרי ישע ופנתה למשרד הרווחה לבדוק מה מתרחש במעון “אילנית” בה שוהה בנה. היא הופתעה לשמוע שגם מארגון “בזכות” נמנע להכנס למעונות הסגורים של משרד הרווחה.

 האמא החליטה להתפרץ למעון של בנה פנימה. שם ראתה תוהו ובוהו – צואה על הרצפה, תנאים תברואתיים מחרידים וקשים לתיאור. מעון שאיננו ראוי לגידול בהמות ובטח לא בני אדם, על אחת כמה וכמה קטינים חסרי ישע.

 אף בביקור פתע של חברי הכנסת אורלי לוי ואילן גילאון במעון “אילנית” זועזעו לראות ולהיווכח כי תיאורה של האמא אמת: חוסים יושבים על כסאם ללא פעילות במשך יום שלם. הביקור של חברי הכנסת התקיים ביום חם במיוחד, והמזגנים אינם עובדים במעון. הילדים מתבשלים מחום.  הילדים יושבים חסרי תעסוקה, על הרצפה משועממים. בחדר הפנימי חוסה יושב על כסא במשך יום שלם. על פי חוק פסיכיאטר אמור לבדוק את החוסה כל 4 שעות. נוהל זה איננו מתקיים.

 הילדים מתבשלים בחום ביום חם במיוחד. לא מפעילים את המזגן חרף תחינתו של חבר הכנסת אילן גילאון למנהל המקום “תדליק את המזגן בשביל הילדים”. ניתן להבחין בצרור המפתחות של מנהל המקום אשר דעדוש, על מכנסיו, עדות לדבריה של האמא ג’ שבנה נעול במשך יום שלם בחדרו.

 פעילת זכויות אדם גב’ נעמה לרנר מארגון “בזכות“, אומרת שזו מכה קשה שלא נותנים להם להכנס ולבדוק את המתרחש במעונות משרד הרווחה. הם לא יודעים מה נעשה שם.

 ההנחיה שניתנה ממשרד הרווחה היא חד משמעית, כניסה אך ורק בתיאום.

 ח”כ אילן גילאון אומר: “בתאום מראש מתנהלת הצגה אחת גדולה. זה לא מה שאנחנו רוצים. אין לכך שום משמעות. עבור כל דייר במעון משרד הרווחה משלמת מדינת ישראל למעון סך של 9000 ₪ לחודש. סכום לא מבוטל למעון”.  

 למעונות משרד הרווחה יש אינטרס כלכלי לקבל כמה שיותר ילדים למעונות, ולא משנה מהי הצפיפות והיכולת של המעון לקלוט ילדים כמו גם צוות שיטפל בחוסים.

 לילדים החוסים אין פה. אין מי שישמע אותם.

 לרוב הילדים אין משפחה שהם יכולים לפנות אליה, מאחר ונותקו ממשפחתם על ידי משרד הרווחה, ומרבית ההורים אינם יודעים היכן מוחזקים ילדיהם כתוצאה מאיפול שהטיל משרד הרווחה כמובן בחותמת בית משפט לנוער.

 התחנה הבאה אותה ניסו לבדוק חברי הכנסת היא מוסד “עלה” ברוממה, ירושלים.  נציג המוסד מנע את כניסת חברי הכנסת להכנס למוסד. ברור שיש להם מה להסתיר.

 נציגת ארגון “בזכות” מדווחת על שבע בנות בשני חדרונים קטנים-קטנים.

 תמר, סגנית מנהלת המוסד, מונעת מחברי הכנסת להיכנס, למרות שחברי הכנסת מסבירים לה כי הינם חברי כנסת ומתוקף תפקידם יש להם זכות להכנס לכל מקום.

 מצלמה נסתרת מעלה צפיפות רבה. הצוות מסביר כי מדובר בתקופת שיפוצים. חמישה ילדים בחדר קטן צפוף.

 לסיום סיורי הפתע של חברי הכנסת, נסעו למעון “רוגלית” נווה מיכאל בעמק איילה, בניהולו של איציק ביטון . הנסיעה למעון על ידי חברי הכנסת הגיעה בעקבות דיווחי הורים כי הילדים שלהם נדבקו בסקביאס עקב תנאים תברואתיים קשים והתנהלות בלתי ראויה של אנשי הצוות.

חברת הכנסת אורלי לוי שאלה את איציק ביטון מנהל המוסד: “מה יש לך להסתיר?” בתשובה ענה לה:  “איננו מסתירים כלום”. ברם מנע מחברי הכנסת להכנס, גם ללא ליווי מצלמות.

 מאבטח המקום שבעבר הכניס פעילה מארגון “בזכות” לסקר את המקום, סיפר כי קיבל מכתב אזהרה בו אויים על פיטוריו אם יכניס מבקרים מארגון “בזכות”, ומאז הוא חושש למקום עבודתו.

הבעלים איציק ביטון שמקבל אלפי שקלים על כל ילד במוסד, מונע מחברי הכנסת להכנס למוסד.

 לסיכום, מאחר ומדובר בתעשיה כספית שמגלגלת מיליוני שקלים על גבם של הקטינים, הרי שמדובר בסחר בילדים.

למשרד הסעד יש אינטרס כלכלי להוצאת ילדים ממשמורת הוריהם והשמת הקטינים במוסדות משרד הסעד.

Print Friendly, PDF & Email

לורי שם טוב

עיתונאית הסוקרת רווחה, עוולות המבוצעות על ידי שופטים נגד אזרחים, וניצול לרעה של עובדות סוציאליות את תפקידן.

One thought on “משרד הרווחה מונע מחברי כנסת לפקח על המוסדות הסגורים

  1. תגיד לי חבר כנסת אילן גילאון שפל חסר ישע וצבוע אתה עם חולצה ארוכה לא חם לך באיזה חודש אנחנו שאתה עם שרוול ארוך אולי אתה אחד המוגבלים ולא מוטורית אז לפני שאתה מכפיש תבדוק את עצמך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

  Skip to content
אנו שמים דגש רב עבור התאמת אתר אינטרנט זה לתקן הנגישות הישראלי. באתר בוצעו התאמות נגישות לפי תקן 5568 ותקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (התאמות נגישות לשירות), ניתן לגלוש בו באופן נגיש יותר דרך הדפדפנים כרום ופיירפוקסהננו עושים את מירב המאמצים על מנת לבצע התאמות נגישות באתר, ייתכן ובאתר זה ימצאו רכיבים ו/או עמודים אשר אינם עומדים בתקן הנדרש, במידה ונתקלת בכשל נגישות כלשהו נודה לך אם תדווח לנו על כך דרך עמוד יצירת הקשר. אנו נמשיך לעשות כל מאמץ על מנת לאפשר גלישה נגישה ונוחה באתר זה לכולם.
סטטוס תאימות