התעללות בילדים ופעוטות במוסד משרד הרווחה בית שבתי לוי בחיפה

Spread the love

פעוטה השוהה בכפיה בבית שבתי לוי, סיפרה: “מרביצים לי”. לשאלה: מי מרביץ לך? ענתה הקטנה “המדריכים והמטפלים”. לשאלה: “למה?”, השיבה: “אני לא יודעת”. 

אמא של אחת הילדות השוהות בכפיה בפנימית משרד הסעד, מספרת שהגיעה לבקר את בתה וראתה סימני מכות על פניה של ילדתה ונשיכות על גופה. הילדה סיפרה לאמא כי המכות הינם מצוות המטפלים. האמא מספרת כי ראתה מדריך גורר את בתה מהרצפה כאילו היתה סחבת רצפה.

הטראומות שחוו ילדים קטינים שנותקו מהוריהם בכפיה על ידי פקידות סעד מרשות הסעד האזורית לא מסתיימות בהוצאת הקטינים מביתם, שכן בנוסף לעובדה כי הפעוטות נחטפו ונותקו מהוריהם בלא מתן שהות לילדים להיפרד מההורים, הם מוכים על ידי צוות משרד הסעד שלקחו אותם מהוריהם.

 

אמא שבתה הוצאה בכפיה ממשמורתה אומרת: “אסתטיקה ברמה מתחת לכל ביקורת. לא מקלחים את הילדים לפני שהם הולכים לישון. הילדים רעבים”.

 

הילדים ששוהים בפנימית משרד הסעד שבתי לוי, נמצאים שם בצו בית משפט לנוער, לאחר שפקידת סעד לחוק הנוער, הוציאה את הילדים ממשמורת ההורים בטענת “הזנחה”, תוך שפקידת הסעד כותבת תסקיר שקרי ונבזי נגד ההורים, שכולו עלילות מופרכות, הוצאת לשון הרע נגד ההורים, ללא שהפקידה מביאה בדל ראיה  להוכחת הכתוב בתסקירה. השופטים, אזניהם ערלות לזעקת ההורים, אינם דורשים ראיות מפקידת הסעד, כמקובל בדין הישראלי, ומקבלים את תסקיר פקידת הסעד כעובדה מוגמרת. הפקידה אמרה זה מה שיהיה.

 

מאחר וחטיפת הילדים מהוריהם מבוצעת לרוב מאוכלוסיות מוחלשות, אין להורים אפשרות לשכור שרותי עורך דין לייצוג משפטי והינם מגיעים לבית המשפט כשאינם מבינים את משמעות המושג “נזקקות”. מבחינת ההורים “צו נזקקות” זו תמיכה כספית מרשויות הסעד, כשבפועל, משמעות המושג “צו נזקקות” – ויתור ההורים על ילדיהם.

אמא סיפרה על ההתעללות שעברה בתה: “אמא לא נתנו לי את הממתקים שאת מביאה לי. אמא לא נותנים לי מספיק אוכל. אמא אני רוצה לשתות מים קרים בלילה, אף אחד לא נותן לי. אמא יש כאן מדריך שעושה לי ככה וככה…”

 

 ההורים הגישו תלונות במשטרה נגד עובדי שבתי לוי בחיפה.

 

מנהלת מוסד שבתי לוי, סירבה לתת תגובה לכתבי ערוץ 1 שהגיעו למקום וסירבה לצאת אל הכתבים. מנהלת הפנימיה אף סירבה לשוחח בטלפון עם הכתבים גם לא לעיני המצלמות. משרד הרווחה סירב לתת תגובתו בקשר להתעללות הקשה בילדים השוהים בפנימיה שבניהולם.

תחקירן “מבט” אומר: “בנוסף לאלימות והזנחה שחווים הילדים במוסד, אחרי הכל אנחנו מדברים על שלומם  ובטחונם של פעוטות וילדים  קטנים חסרי ישע. אנו תקווה כי מישהו ירים את הכפפה ויבדוק לעומק את הנעשה בדלתיים סגורות בפנימיה”.

Print Friendly, PDF & Email

לורי שם טוב

עיתונאית הסוקרת רווחה, עוולות המבוצעות על ידי שופטים נגד אזרחים, וניצול לרעה של עובדות סוציאליות את תפקידן.

5 thoughts on “התעללות בילדים ופעוטות במוסד משרד הרווחה בית שבתי לוי בחיפה

  1. סבורני שנקלעתם לחוסר אחריות כפי שעשה זאת כתב ערוץ 1 שהוכשל ע”י יעקב בן יששכר.
    בית שבתי לוי תבע את אלירן טל והערוץ הראשון על מיליון ש”ח . משמע לא יפגעו בשמו הטוב של הבית ולא היה ולא נברא.
    מי שמתעסק ברווחה מוזמן לבית ללמוד כייצד פורצים דרכי טיפול בילדים ואמהות ואסור לו להיסחף בלי ללמוד את העובדות.

  2. לא יאמן שכתבה זו שודרה בערוץ ממשלתי שמכבד את עצמו, ללא כל שחר וביסוס וללא כל תחקיר אמיתי שנעשה כדי לבדוק את הדברים.
    אני מתנדבת במקום כבר שנה וחצי ומעולם לא ראיתי טיפול כה מסור בילדים, לעיתים אף יותר מהורה ביולוגי נורמטיבי.
    אם התחקיר היה מתבצע באופן מקצועי (כפי שתחקיר בנושא כה רגיש צריך להתבצע), הרי שהיו מתאמים עם המקום וכנראה שנושא הכתבה היה בדיוק הפוך והכותרת שלו היתה על המקום הזה שמציל כל-כך הרבה ילדים.
    אני מתביישת להיות אזרחית במדינה בה יכול להתפרסם דבר כה שקרי שמבוסס על מדגם מאוד לא מייצג של הורים שאיני יכולה להבין עד הסוף את מניעיהם כיוון שלא אני שוחחתי איתם.
    אם היית בשיעור אחד לפחות בסטטיסטיקה היית אולי לומד שכדי לעשות איזושהי בדיקה לעניין צריך גם לבחור מדגם מייצג מהמקום ולא מדגם שנבחר באופן מאוד לא רנדומלי ומאוד מגמתי.
    פשוט עצוב לי…
    אני מחזקת את ידיהם של המטפלים המדהימים והצוות המדהים שקיים במקום. אלו אנשים שעושים עבודת קודש שאין כמותה ומגיע להם המון.

  3. אלירן טל היקר!
    איך אמרת? “אנחנו יכולים לקוות שמישהו ירים את הכפפה ויבדוק לעומק”. ואיפה החלק שלך בעניין??
    שום תחקיר עומק לא נעשה כאן מצידך!!
    מהיכרות מעמיקה של 6 שנים בהם אני שוהה במקום אני יכולה לספר לך שכל ילד ששלומו ובטחונו הופרעו בבית הוריו מוצא אצלינו טיפול מסור, חום ואהבה.
    חבל שלא ציינת שההורים המתראיינים הזניחו, התעללו, לא שמרו ולא ראו את צרכי ילדיהם ומלבד הבגדים והממתקים שהם מביאים הם לא ממש רואים ממטר את הילדים, חבל שלא ראיינת מתנדבים אמיתיים- כי אני חותמת שכל מי שנכנס למקום יודע כמה אהבה ומסירות יש בו. תתבייש לך על התחקיר המזלזל והלא מעמיק. רק שלא תעשה נזק למקום בטעות כי על מצפונך כשהילדה הבאה שבן זוגה של אימה יפגע בה מינית- לא יהיה לה מקום כמו שלנו להגיע אליו.

    1. אלה אומרים: “הוצאנו את הילד מביתו לטובתו למקום טוב וחם”
      ואחרים משיבים: “הרסתם משפחה, פגעתם בילד ומשפחתו”

      ואין סוף לויכוח המאוס שמשמש את הרעים.

      והשאלה מה אומרים הפרט, המשפחה והחברה, והתשובה שכולם רוצים לתמוך ולעזור שהילד יגדל בבית שבו נולד.

      אם כך מדוע מוצאים אלפי ילדים מביתם מידי שנה?

      והתשובה ברורה – בצע כסף, תעשיית המיליארדים של הממשלה והתרומות למלכ”רים ועוד…, אלפי שקלים לפסיכיאטרים ועוד מאבחנים על דקות עבודה.

      ואין חדש בדבר עוד מימי הפרעונים החזקים רדו בחלשים, גם כן לטובתם.

      ואל דאגה שרון החמודה, ישתיקו את הפרשה כמו אינספור פרשיות אחרות, והניחי לעיתונאי (ירבו כמותו בישראל)

      ומה שנותר לקוות שהקב”ה ישחרר את האומללים מהרעה החולה הזאת, כשם ששיחרר את אבותינו מהמצרים.

    2. את לא מתביישת בכלל להגיב פה על מה את מדברת בכלל למה לא הכניסו את הכתבים ? כדי שהם לא יקבלו הלם תרבות מהמקום הילדים ישנים במיטות שלא תואמות את מידותיהן מלבישים להם בגדים קטנים בכמה מידות מהם הילדים מוזנחים ופעמים רבות שהגעתי לבקר הילדים היו חבולים בטענה זו או אחרת שהם ילדים וזה קורה טיפולים אמבולטוריים קשים נעשו ללא ידיעת ההורים והילדים עוברים שם מידי יום שטיפות מוח נוראיות והתעללות פיזית ואף הילדה שלנו מספרת שימ ו לב ילדה בת 6 על הטרדה מינית של מטפל שמעניין שכיום כבר לא עובד במקום. אז אם תגידי לי שאלו תנאים נאותים לילדים שכביכול סבלו מהזנחה רגשית או עברו התעללות פיזית אז סימן שאת באמת חסרת רגשות מוחלטת ואני לא מאחלת לשום ילד להגיע לשם זה אשכרה כלא וההורים חסרי אונים. ואנחנו לא נרגע עד שיסגרו את המקום המתעלל הזה…

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

  Skip to content
אנו שמים דגש רב עבור התאמת אתר אינטרנט זה לתקן הנגישות הישראלי. באתר בוצעו התאמות נגישות לפי תקן 5568 ותקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (התאמות נגישות לשירות), ניתן לגלוש בו באופן נגיש יותר דרך הדפדפנים כרום ופיירפוקסהננו עושים את מירב המאמצים על מנת לבצע התאמות נגישות באתר, ייתכן ובאתר זה ימצאו רכיבים ו/או עמודים אשר אינם עומדים בתקן הנדרש, במידה ונתקלת בכשל נגישות כלשהו נודה לך אם תדווח לנו על כך דרך עמוד יצירת הקשר. אנו נמשיך לעשות כל מאמץ על מנת לאפשר גלישה נגישה ונוחה באתר זה לכולם.
סטטוס תאימות