עו”ד אסף רדזינר ממשרד המשפטים מצפצף על חופש העיתונות – מדוע ממשיכים להציק למרדכי וענונו?

Spread the love

מדינת ישראל היא מדינה דמוקרטית? יש בישראל חופש ביטוי? ממש. קחו לדוגמא את מרדכי וענונו, מדען האטום שגילה לאמריקה שלישראל יש פצצות אטום. מרגל שגילה “סוד” שאף אחד לא יודע. פרשת וענונו ישנה. הוא ישב בכלא. יצא. הטילו עליו הגבלות סודיות. כתבו עליו בחו”ל בלי סוף. עשו עליו סרטים. מה כבר הוא יכול לספר לעיתונאים מחו”ל? שהוא ראה פצצה? אז שיספר שהוא ראה פצצה. מדינת ישראל לא תיסגר מחר. מדוע משרד המשפטים ממשיך לרדוף אחרי מרדכי וענונו, ומדוע מוגש נגדו כתב אישום בגין “ריאיון לעיתונות”? נראה בעליל שמדובר ברדיפה ונקמנות, וכל ההצגה הגדולה שמדינת ישראל עושה לעולם על “חופש העיתונות” זו בדיחה גרוטסקית.

ראו למשל את מכתבו של עו”ד אסף רדזינר לגורמים מחו”ל המתעניינים מדוע אי אפשר לראיין את וענונו, ומדוע ממשיכים להציק לו. הוא הרי תייש שאבד עליו הקלח. שידבר. שיספר. מדינת ישראל תתמודד עם זה. מכתבו של אסף רדזינר טיפוסי לתשובות של משרד המשפטים ומשרדי הממשלה בכלל. משרבטים רשימה של תאריכים ואירועים. כותבים כמה מילים שאי אפשר להבין מהם כלום, ואחר כך אומרים לעולם “נתנו תשובה”.

עו”ד אסף רדזינר מגלם בדיוק את מה שרע במדינת ישראל. אישיות פשיסטית כוחנית, אשף במילות הבל, והפצת פרופוגנדה שקרית ולא נכונה. עמירה הס מעיתון הארץ קראה לעו”ד אסף רדזינר “הפשיסט מסלאח א-דין”. הוא זה שנלחם בתקשורת נגד כל דו”חות בצלם. הנה דוגמא לתשובות העתק הדבק שלו: “העובדות המוצגות בדו”ח אינן מדויקות במלואן, מתעלמות מהמצב בשטח והינן מגמתיות בחלקן”. כל מי שפונה אליו מקבל את אותה תשובה: “העובדות המוצגות בדו”ח אינן מדויקות במלואן, מתעלמות מהמצב בשטח והינן מגמתיות בחלקן”.

הוגש כתב אישום נגד מרגל הגרעין הישראלי

http://www.kolhazman.co.il/109512

כתב אישום הוגש היום לבית המשפט נגד מרגל הגרעין מרדכי ואנונו, לאחר שהפר את תנאי שחרורו במספר מקרים • על פי כתב האישום וענונו עבר דירה ללא הודעה מראש למשטרה נפגש עם גורמים זרים והעניק ראיונות לכלי תקשורת.

לבית משפט השלום בירושלים הוגש היום כתב אישום נגד מרגל הגרעין מרדכי ואנונו, שהורשע בעבירות חמורות נגד ביטחון המדינה וריצה עונש מאסר ממושך – הפעם עקב כך שהפר את תנאי שחרורו במספר מקרים. כך דווח הערב בערוץ 2

בעת שחרורו של וענונו הוטלו עליו מספר מגבלות כשבין היתר נאסר על ואנונו למסור לכל אדם כל מידע מסווג שהגיע לידיעתו מתוקף עבודתו בקריה למחקר גרעיני, אלא שבחודש ספטמבר האחרון העניק ואנונו ריאיון טלוויזיוני במהלכו מסר מידע אסור שאף נפסל לשידור על ידי הצנזורה.

עוד נכתב בכתב האישום כי היה על ואנונו להודיע למפקד תחנת המשטרה הסמוכה למקום מגוריו, 48 שעות מראש, על רצונו להחליף כתובת מגורים וכן למסור את כתובת המגורים החדשה בה הוא מתכוון להתגורר. בספטמבר 2014 עבר ואנונו לדירה אחרת באותו הבניין בו התגורר בירושלים – ונמנע מלדווח על כך למשטרה, כפי שהיה מחויב. לפיכך, נקבע בכתב האישום, הוא הפר צו השגחה שהוצא נגדו כדין.

על ואנונו הוטלו מגבלות נוספות מלבד חובת הדיווח במקרה של שינוי כתובת המגורים, ובהן איסור מסירת מידע מסווג שהגיע לידיעתו מתוקף עבודתו בקריה למחקר גרעיני, וכן איסור, ללא קבלת אישור מראש, לקיים קשרים או להחליף ידיעות בכל דרך שהיא עם אזרחים זרים או תושבים זרים.

למרות זאת עולה בכתב האישום כי וענונו נפגש במלון “ג’רוזלם הוטל” במזרח ירושלים בתיאום מראש וללא קבלת אישור, עם שני אזרחים זרים, תושבי ארצות הברית – זאת ביודעו כי מדובר בשני אזרחים זרים וכי הפגישה עמם אסורה על פי הצו.

Print Friendly, PDF & Email

לורי שם טוב

עיתונאית הסוקרת רווחה, עוולות המבוצעות על ידי שופטים נגד אזרחים, וניצול לרעה של עובדות סוציאליות את תפקידן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

  Skip to content
אנו שמים דגש רב עבור התאמת אתר אינטרנט זה לתקן הנגישות הישראלי. באתר בוצעו התאמות נגישות לפי תקן 5568 ותקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (התאמות נגישות לשירות), ניתן לגלוש בו באופן נגיש יותר דרך הדפדפנים כרום ופיירפוקסהננו עושים את מירב המאמצים על מנת לבצע התאמות נגישות באתר, ייתכן ובאתר זה ימצאו רכיבים ו/או עמודים אשר אינם עומדים בתקן הנדרש, במידה ונתקלת בכשל נגישות כלשהו נודה לך אם תדווח לנו על כך דרך עמוד יצירת הקשר. אנו נמשיך לעשות כל מאמץ על מנת לאפשר גלישה נגישה ונוחה באתר זה לכולם.
סטטוס תאימות