לימור מרגולין יחידי נתנה יחס מועדף לפושעת החונטה: כינרת גיא רון זייפה מסמכי תאגיד וגרפה 5 מיליון ש”ח “נזקקה לכסף לממן את בנותיה האוטיסטיות” ת”פ 47605-12-15

Spread the love

עוד פרשה פלילית באה על סיומה ומעוררת תרעומת מדוע הפרקליטות ובתי המשפט מתייחסים בסלחנות לעבריינות מקורבי צמרת מערכת המשפט. כינרת גיא-רון זייפה מסמכי תאגידים וגרפה 5 מיליון ש”ח.

כינרת גיא רון, אשתו של יו”ר לשכת עורכי הדין לפני 2 קדנציות. לא ממש פרופיל המסכנה שצמחה בשכונת מצוקה, וגם לא ממש פרופיל כרמלה בוחבוט שהרגה את בעלה מול בנה. כינרת גיא רון, באה מבית מפונק, עם בעל שחלש על אימפריית הגילדה של לשכת עורכי הדין, עם יכולות להמליך שופטים בוועדה לבחירת שופטים. בעלה אשכנזי למהדרין עם כל האלמנטים החנוניים הנלווים להגדרה זו. אז למה מרחמים עליה? כי היא “אשתו של”. לא רק שמרחמים עליה, אלא גם משחירים בפרוטוקולים וגזר הדין משפטים שלמים, כדי לא להביך אותה. נזכיר שפושעת זו התפרנסה במשך שנים ממכירת מודעות לשירותי זנות. גם בעלה יורי גיא רון היה שותף למודעות הזנות. קיראו: http://www.calcalist.co.il/local/articles/0,7340,L-3368232,00.html

בהכרעת דין זו מציגים את הפושעת כאילו היא רובין הוד, שגנבה את הכסף כדי לממן טיפולים לשתי הבנות האוטיסטיות שלה, שנטען שעלות הטיפולים 20,000 ש”ח בחודש. הביטוח הלאומי לא משלם? סיבה מספיק טובה לגנוב. תמיד תחול הגנת “רובין הוד”.

כנרת גיא רון
כנרת גיא רון

בהתחלה הפרקליטה ליאת בן ארי שווקי בכלל לא רצתה להגיש נגדה כתב אישום. במרץ 2015 הודיעה ליאת בן ארי שווקי מהפרקליטות על זימונם לשימוע של בני הזוג גיא-רון, לצידם של 26 מעורבים נוספים בפרשת השחיתות בקופת חולים מאוחדת. חברת ג.פ. אפיקי שיווק בבעלות משותפת של יורי גיא רון ואשתו כינרת, שימשה צינור להעברת תשלומים בלתי חוקיים ממאוחדת למרפאות פרטיות תמורת עמלת תיווך של 35%. בסך הכל, טענה אז הפרקליטות לקראת השימוע, הועברו כ-5 מיליון שקל ממאוחדת למרפאות הפרטיות באמצעות החברה של בני הזוג גיא-רון, והכל ברישומי תאגיד כוזבים.

בעלה, יורי גיא רון, מי שהיה בעל השפעה על מינוי שופטים, הצליח להתחמק מכתב אישום, ואותו החליטה ליאת בן ארי שווקי לא להעמיד לדין. פרשייה זו היוותה חלק מפרשה נרחבת יותר, פרשת בכירי קופת חולים מאוחדת, שהחלה בעקבות דו”ח חמור של מבקר המדינה על התנהלות בלי תפקיד בכירים בקופה. לפי מכתבי השימוע בפרשה זו, יותר מ-50 מיליון שקל של כספי ציבור שולמו לחברות שיווק פרטיות על בסיס חשבוניות מס כוזבות והונאה של הנהלת הקופה, של מנגנוני הביקורת שלה ושל משרד הבריאות. מטרת המעשים הייתה, לכאורה, הסתרת תשלומים בלתי חוקיים, עבור גיוס מבוטחים לקופה מקרב מבוטחי הקופות האחרות – פעילות אסורה לפי תקנות חוק ביטוח בריאות ממלכתי והנחיות משרד הבריאות. בחודש יולי 2015  הודיעה ליאת בן ארי שווקי  נציגת פרקליטות מיסוי וכלכלה לבאי כוחו של יורי גיא רון כי התיק בעניינו נסגר מחוסר ראיות מספקות ולא יוגש נגדו כתב אישום. אולם בעניינה של רעייתו, ההחלטה הייתה שונה.

בינואר 1998 חתמו יהודה עליאש, מנהל השיווק של הקופה באותה עת, וגיא-רון על הסכם שיווק לפיו קופ”ח מאוחדת תשלם לאפיקי שיווק עבור כל מצטרף חדש לשב”ן וכן עבור שירותים הנלווים למטרה זו. בעל-פה סיכמו הצדדים, כי המאוחדת תשלם לאפיקי שיווק תמורת כל מבוטח חדש שתצליח לגייס לקופה, על-פי רשימות מצטרפים אותם תגיש מדי חודש. על פי ניסוחי כתב האישום, נכתב שם שכינרת גיא רון פעלה תחת השפעה של יהודה עליאש ש”הינחה” את גיא-רון להנפיק חשבוניות כוזבות של אפיקי שיווק, הכוללות את התשלומים בגין צירוף חברים חדשים אך מציגות חיובים בעבור שירותי שיווק אחרים, המותרים על-פי הדין. בשנים 2008-2004 הנפיקה אפיקי שיווק חשבוניות כאלו מדי חודש, בסכום כולל של 4 מיליון שקל.  הטענה היא שעליאש נתן לה הוראות, והיא אישה חלשה לא יכלה להתנגד לגבר חזק שנותן לה הוראות והנחיות (זה לא משנה שיש לה גבר חזק בבית, ראש הלשכה, יורי גיא רון).

בכתב האישום נכתב שהכל נעשה “בהוראת עליאש”, ושבהוראת עליאש כללה גיא-רון את המצטרפים החדשים, אשר כונו בדוחותיה ורשימותיה בשם הקוד “חברים” תחת סעיפי “טפסי ביטוח משלים” וסעיפי “מועמדים לעזיבה”, או תחת חשבוניות כלליות בהן צויין “מקדמות ע”ח שב”ן”. לפני הפקת חשבונית חודשית, הגישה אפיקי שיווק למאוחדת רשימות של מצטרפים חדשים לקופה, לצד רשימות מצטרפים לשב”ן, אשר נבדקו ואושרו בידי הקופה.

ב- 22.12.2015 הגישה פרקליטות מחוז תל אביב (מיסוי וכלכלה) כתב אישום נגד כנרת גיא-רון ונגד חברת ג.פ. אפיקי שיווק, לבית משפט השלום בעיר. לפי כתב האישום, גיא-רון “ערכה חשבוניות כוזבות, שהן בבחינת רישומים כוזבים בספרי התאגיד של החברה וזאת בכוונה לרמות את מנגנוני הביקורת של הקופה ואת משרד הבריאות”. פרשת קופת חולים מאוחדת: כתב אישום נגד כנרת גיא-רון – דין וחשבון .פרשת השחיתות בקופ”ח מאוחדת: כתב אישום נגד כנרת גיא-רון – .

זה הרקע לפרשה ועכשיו לעונש המצחיק שכינרת גיא רון קיבלה מהשופטת לימור יחידי מרגולין. הפושעת כינרת גיא רון מקבלת עבודות שירות מקוצרות של 4.5 חודשים ו- 6 שעות עבודה ביום. למה? כי היא “אשתו של”. שימו לב בפרוטוקול לשלל הנימוקים: היא חולת סרטן. יש לה 2 ילדים אוטיסטים שעלות הטיפול בהם היא 20,0000 ש”ח בחודש. אפילו הפרקליט מטעם המאשימה שהופיע בדיון אמר שרחמיו נכמרים, ושליבו יוצא אל הפושעת. אלו ביטויים שלעולם לא הייתם שומעים על גבר/אישה שגנבו 5 מיליון ש”ח, וזייפו מסמכים בתאגיד או על אתי אלון.

העצמת המיתוס התנ”כי שכל הנשים הן בוגדניות באופיין

צריך לציין שהגברת כינרת גיא רון הפכה מלשינה וחתמה על הסכם להלשין על הגברים ש”נתנו לה הוראות”. גם התופעה הזו של נשים פושעות שמשתמשות בגברים חזקים לצרכי ביצוע הפשעים שלהן, ואחר כך כשהן נתפסות הן מאשימות את הגבר שהוא השפיע עליהן, והן היו “חלשות”, היא תופעה מגעילה ודוחה המציגה את הנשים באופן מחפיר כנשים פתייניות ואופורטוניסטיות המשנות את עורן כמו זיקית, ואין בהן טיפת נאמנות לאף אחד. בדיוק כמו שעשתה שולה זקן אשר הפכה להיות אישיות כוחנית ועשירה בזכות “הגבר של חייה” אולמרט, ובבוא העת, התהפכה נגדו. גם כינרת גיא רון לא שמרה על נאמנות, ובגדה בחבריה לפשע, מה שמוזיל את אמינותה (ע”ע אדם, חוה, התפוח והנחש).

כינרת גיא רון חטפה סרטן. מה בא קודם? הסרטן או הפשע?

בפרוטוקולים שלפניכם תוכלו לקרוא שכינרת גיא רון חלתה בסרטן. ועל זה מגיע לה פרס? הסרטן הוא זה שדחק אותה לפשע? לא תוכלו לדעת מה בא קודם: הסרטן או הפשע? בזכות הסרטן, עורכי הדין של כינרת גיא רון ביקשו להחיל עליה את הלכת לופוליאנסקי. בשירות החונטה סלים ג’ובראן: הציבור לא זכאי להסתמך על הלכת לופוליאנסקי

לימור מרגולין יחידי: עונש קליל לזייפנית מסמכים בגלל היותה קורבן פטריארכיה

רעייתו של מי שהיה ראש לשכת עורכי תרצה 4.5 עבודות שירות על מרמה ב-4 מיליון שקל – ותועסק 6.5 שעות ביום בלבד, במקום 8.5 שעות כמקובל

כותב איתמר לוין: כינרת גיא-רון תרצה עבודות שירות מקוצרות לאחר שהודתה במרמה בהיקף של 4 מיליון שקל. שופטת בית משפט השלום בתל אביב, לימור מרגולין-יחידי, קבעה (יום ג’, 3.5.16), כי גיא-רון תרצה 4.5 חודשי עבודות שירות, בהם תעבוד 6.5 שעות ביממה – במקום 8.5 שעות כמקובל. בכך נמשך ומגיע לשיאו היחס המיוחד לו זכתה גיא-רון – רעייתו של ראש לשכת עורכי הדין לשעבר, יורי גיא-רון – מהפרקליטות ומבית המשפט.

למרות שמדובר בעבירות מרמה חמורות, שנמשכו זמן רב והגיעו כאמור להיקף של מיליוני שקלים, הסתפקה המדינה בעבירה של רישום כוזב במסמכי תאגיד וויתרה על עבירה של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות ועבירות מס. המדינה גם ביקשה עונש של שישה חודשי עבודות שירות, בעוד העונש המירבי על העבירה בה הודתה גיא-רון הוא חמש שנות מאסר, ונמנעה מלהעמיד לדין את יורי גיא-רון למרות שהוא נושא באחריות למעשים כאחד מבעלי החברה.

מרגולין-יחידי דנה בתיק למרות שגיא-רון היה חבר בוועדה לבחירת שופטים כאשר נבחרה לשופטת. היא גם קיבלה את בקשת ההגנה ובאופן נדיר ביותר הורתה שכל הטיעונים לעונש יישמעו בדלתיים סגורות. לעומת זאת, מספר המחיקות בגזר הדין מלמד, שניתן היה לנהל חלק משמעותי מן הדיון בפומבי.

מגזר הדין עולה, כי מרגולין-יחידי התחשבה במצב משפחתי “מורכב “במיוחד הנוגע לבנותיה של גיא-רון, ששתיים מהן הן אוטטיסטיות שעולות 20,000 ש”ח בחודש להחזיקן בחיים. אם כי היא עצמה מעירה שגיא-רון עבדה לאורך שנים. עוד מגלה גזר הדין, כי גיא-רון ביקשה במקור להתחיל את עבודות השירות בשעה 10:00 במקום בשעה 8:00, והיה צורך בשתי פניות נוספות [כנראה של מרגולין-יחידי] אל הממונה על עבודות השירות עד שנמצא מקום הסמוך לביתה (בית החולים איכילוב), בו תוכל לעבוד רק מהשעה 10:00 עד 16:30.

מרגולין-יחידי אינה מסבירה מדוע לא קבעה שגיא-רון תשלים את שעות העבודה בימי שישי, או תרצה תקופה ארוכה יותר של עבודות שירות כדי להשלים את ההפרש. בנוסף לכך, אישרה מרגולין-יחידי שריצוי עבודות השירות יחל רק בחודש ספטמבר, ולא בטווח של שבועות בודדים כמקובל. גיא-רון והחברה גם נקנסו ב-40,000 שקל כל אחד.

אם כבר הפרקליטות סוגרת עיסקה – למה לא סוגרים גם את העונש?

שימו לב לתופעה: באי הכוח של כינרת גיא רון מצליחים לשכנע את הפרקליטות להגיש כתב אישום מתוקן, ולסגור עיסקה להודות בכתב האישום המתוקן, אבל הם לא סוגרים עיסקה על העונש.  זוהי תופעה פסולה שמבזבזת משאבים, ולא ברור למה השופטים משתפים פעולה עם זה. אם כבר הפרקליטות מחליטה לסגור עיסקה על הודאה בעבודות, כדי לחסוך מבית המשפט לשמוע עדים, מדוע הם לא סוגרים עסקה על העונש הראוי? מדוע בית המשפט צריך לשמוע טיעונים לעונש, ולבזבז את זמנו? טיעונים לעונש דורש מחקר משפטי מה קרה בתיקים קודמים של פשעים דומים. הרבה עבודה. זה לוקח יום שלם של טיעונים. למה השופטים לא דורשים מהפרקליטות עיסקת חבילה אחת שכוללת הסכמות גם להודות בעובדות, וגם על היקף העונש?

ומדוע בכלל הפרקליטות מגישה כתב אישום מתוקן? למה צריך לבזבז משאבים לתקן כתב אישום? למה לא מוחקים סעיפים, על בסיס כתב האישום המקורי, ומודים במה שלא נמחק?

יורי גיא רון האיש שמכר מודעות לעסקי מין וזנות הוא “אדם ערכי”

כל זה יוצר תופעות הזויות כמו בתיק זה שבו הפרקליט מטעם המדינה מופיע בבית משפט ומודה ש”ליבו נכמר מרחמים” ושליבו יוצא אל הנאשמת המסכנה. אם ליבו יוצא אליה, למה הוא לא סגר עסקה מראש גם על העונש? שימו לב שבפרוטוקולים נטען ע”י הסנגורים שבעלה של כינרת, יורי גיא רון הוא בן אדם “ערכי“.

אילו היה נחתם הסכם הכולל את העונש היה נחסך מאיתנו הביזיון הזה שהסנגורים אומרים על האיש שהוא בעל מניות בחברה יחד עם אשתו, שהוא “ערכי”. יורי גיא-רון: האיש שמינה שופטים הסתבך בקבלת כספים אסוריםשוחד במאוחדת: המשטרה המליצה להעמיד לדין את עו”ד יורי גיא רון, וזאת לא ההסתבכות הראשונה של האדם “הערכי” הזה. חשיפת “כלכליסט”: העסק המפוקפק של יורי גיא־רון (2009).

כותבת ענת רואה בכלכליסט:

http://www.calcalist.co.il/local/articles/0,7340,L-3368232,00.html

“חברת פרסום בבעלות ראש לשכת עורכי הדין ואשתו כנרת עשתה עד 2005 רווחים נאים מרכישת שטחי פרסום למודעות מין בעיתונים. גיא־רון גם לא דיווח לחברי הלשכה כי בחברה מועסקים שני אחיה של העוזרת האישית שלו, שבעבורה נלחם להשיג שכר גבוה מתקציב הלשכה….חברת פרסום בבעלות ראש לשכת עורכי הדין ואשתו כנרת עשתה עד 2005 רווחים נאים מרכישת שטחי פרסום למודעות מין בעיתונים. גיא־רון גם לא דיווח לחברי הלשכה כי בחברה מועסקים שני אחיה של העוזרת האישית שלו, שבעבורה נלחם להשיג שכר גבוה מתקציב הלשכה – חשיפת “כלכליסט”: העסק המפוקפק של יורי גיא־רון

הנה, ראו איך בפרוטוקול העונש הסנגורים אומרים שיורי גיא רון הוא אדם ערכי:

הכרעת דין – כינרת גיא רון, קובץ pdf

גזר דין – פרקליטות מחוז תל אביב מיסוי כלכלה נ’ כינרת פרי גיא רון ואח’, קובץ pdf

פרקליט המאשימה נועם עוזיאל מסנגר על הנאשמת. מישהו אי פעם ראה תובע שאומר על הנאשם שהוא “עבר ייסורים” ושליבו יוצא אל הנאשם?

הכרעת דין מיום 12/1/16 ת”פ 47605-12-15 פרקליטות מחוז תל אביב מיסוי וכלכלה נ’ כינרת פרי גיא רון וג.פ. אפיקי שיווק בע”מ, השופטת לימור מרגולין-יחידי ביהמ”ש שלום ת”א, קובץ pdf

גזר דין מיום 3/5/16 ת”פ 47605-12-15 פרקליטות מחוז תל אביב מיסוי וכלכלה נ’ כינרת גיא רון וג.פ. אפיקי שיווק בע”מ, ביהמ”ש שלום ת”א שופטת לימור מרגולין יחידי, קובץ pdf

החומרים:

Print Friendly, PDF & Email

לורי שם טוב

עיתונאית הסוקרת רווחה, עוולות המבוצעות על ידי שופטים נגד אזרחים, וניצול לרעה של עובדות סוציאליות את תפקידן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

  Skip to content
אנו שמים דגש רב עבור התאמת אתר אינטרנט זה לתקן הנגישות הישראלי. באתר בוצעו התאמות נגישות לפי תקן 5568 ותקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (התאמות נגישות לשירות), ניתן לגלוש בו באופן נגיש יותר דרך הדפדפנים כרום ופיירפוקסהננו עושים את מירב המאמצים על מנת לבצע התאמות נגישות באתר, ייתכן ובאתר זה ימצאו רכיבים ו/או עמודים אשר אינם עומדים בתקן הנדרש, במידה ונתקלת בכשל נגישות כלשהו נודה לך אם תדווח לנו על כך דרך עמוד יצירת הקשר. אנו נמשיך לעשות כל מאמץ על מנת לאפשר גלישה נגישה ונוחה באתר זה לכולם.
סטטוס תאימות