ליאור גאלו וצוות הפנתרים פותחים אוהל מול הכנסת בגן הוורדים: “הפטריארכיה מתה והגיע הזמן לשינוי”

Spread the love

מאבקם של האבות הגרושים להכרה בכך שאבות לא כספומטים, ושגם לאבות יש רגשות כלפי הילדים

שלהם מנסה לעלות מדרגה, והפעם בכיכובו של ליאור גאלו, ירושלמי שנמאס לו שמדינת ישראל ושלוחותיה תייגה אותו כבנקומט ואיש אלים. החל ממחר 1/6/2016 יוקם אוהל מחאה בגן הוורדים מול הכנסת, בארגונו של האבא ליאור גאלו וצוות הפנתרים שלו. גאלו והפנתרים ישדלו נשות מגדר מהכנסת להגיע אל האוהל לשמוע גם את הצד השני, את האבות האלה, הפטריארכים שנשות המגדר שונאות כל כך.  פנתרים מול נשות מגדר. יהיה שמח בגן הוורדים, וכולם מוזמנים.

הסיקור העיתונאי על מאבקם של הפנתרים של גאלו מתחיל דווקא בעיתון הארץ, עיתון עויין ביותר למאבק האימהות הנלחמות בהוצאת ילדים מהבית מול פק”ס לחוק נוער.

לקראת הכרעה על משמורת ילדים להורים גרושים: המאבק מתחדש,

העיתונאית לי ירון, מהארץ, כותבת ש”שרת המשפטים איילת שקד צפויה בחודשיים הקרובים לקבל את ההחלטה בנוגע לחוק “חזקת הגיל הרך”, הקובע כיום כי במקרים שההורים הגרושים לא הגיעו להסכמה, ילדים עד גיל שש נמסרים אוטומטית לאמם. לפי מקורות המקורבים לשקד, היא טרם גיבשה את החלטתה בנושא, אך מסתמן כי הצעת החוק הממשלתית שהיא מגבשת לא תדבק בנוסח הקודם שאושר על ידי הממשלה ביוזמת השרה גילה גמליאל וחבר הכנסת יואב קיש, שביקש לבטל את החזקה, אלא בפשרה בין התומכים והמתנגדים. שקד ממשיכה לקיים פגישות בנושא עם הארגונים השונים וחברי כנסת. מלשכתה נמסר כי ההחלטה תתקבל בקרוב.

בכנס שיזמה חברת הכנסת מרב מיכאלי בנושא בשבוע שעבר אמרה השרה גמליאל: “להוריד את חזקת הגיל הרך לגיל שנתיים או שלוש לא יעשה כלום. צריך או לבטל את החזקה, או שעדיף כבר להשאיר את המצב כמו שהוא. זה מה שאמרתי לאיילת ואני אומרת את זה חד וחלק”.

במקביל, המאבק כדי להשפיע על החלטת שרת המשפטים הולך ומחריף. שני הצדדים — התומכים והמתנגדים לביטול החזקה — מגבירים בימים אלה את מאמציהם להשפיע על דעתה של השרה לכיוונם.

כ–250 הורים הטוענים כי חוקי הגירושים פוגעים באבות ובילדיהם ומיטיבים עם האמהות, יקימו ביום רביעי הקרוב מאהל מחאה מול משכן הכנסת. המחאה, שנקראת “הורים שווים”, היא יוזמה של הורים גרושים, בעיקר גברים, הטוענים כי החקיקה כיום מפלה לרעה את האבות הגרושים לעומת האמהות.

במחאתם מעלים ההורים שלוש דרישות עיקריות: ביטול “חזקת הגיל הרך”, חישוב חדש של מזונות בעת הגירושים שיפחית את התשלומים מהגברים, וחקיקה נגד תלונות שווא של נשים על בני זוגן. “יותר גברים מגלים אחריות הורית בנישואים כפי שמצופה מהם בחברה. לא ייתכן שמצב זה ישתנה כאשר עוברים הליך גירושים”, נכתב בנייר העמדה שכתבו מארגני המחאה. “כמו כן, בישראל אין חוק המסדיר את נושא המזונות, ופסיקת המזונות מביאה אבות רבים למצב שאין בידיהם לכלכל את הילדים שנמצאים אצלם וכתוצאה מכך הילדים נפגעים”.

לדבריו של ליאור גאלו, מארגן המחאה ואב פרוד טרי, מחאת ההורים נתפשה עד עכשיו כמחאה של זרם צדדי, “חבורת גברים אלימים”, אך גם בנות זוג ואמהות של גברים גרושים לוקחות חלק במחאה.

המתנגדים לביטול החזקה טוענים כי ביטולה הוא ניסיון ליצור שוויון פורמלי במציאות שבה אין שוויון אמיתי בין נשים לגברים, וכי כל עוד לא יהיה שוויון בשכר ובבתי הדין הרבניים — לא ניתן לדרוש שוויון בחזקת הגיל הרך. הם יערכו בשבועות הקרובים כמה אירועים הקוראים לא לבטל את החזקה ללא חלופה משפטית הולמת.

לטענת המתנגדים, ביטול החזקה ללא חלופה משפטית כבר היום גורם בפועל לריבוי והתארכות הסכסוכים בבתי המשפט, מה שפוגע בילדים. טענה נוספת היא שמשמרת משותפת בגיל הרך, הכוללת מעבר קבוע בין שני בתים, תביא לחוסר יציבות בחיי הילד.

המאהל, שמתוכנן לפעול במשך כמה שבועות, יארח דיונים ופאנלים של מומחים לנושא משני הצדדים. צפויים להשתתף בו חברי כנסת כמו השרה גמליאל וחברי הכנסת קיש ובצלאל סמוטריץ’, התומכים בביטול החזקה, כמו גם חברות הכנסת מרב מיכאלי ועליזה לביא, השופטת בדימוס סביונה רוטלוי והמשפטנית דפנה הקר, המתנגדות לביטול החזקה.

Print Friendly, PDF & Email

לורי שם טוב

עיתונאית הסוקרת רווחה, עוולות המבוצעות על ידי שופטים נגד אזרחים, וניצול לרעה של עובדות סוציאליות את תפקידן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

  Skip to content
אנו שמים דגש רב עבור התאמת אתר אינטרנט זה לתקן הנגישות הישראלי. באתר בוצעו התאמות נגישות לפי תקן 5568 ותקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (התאמות נגישות לשירות), ניתן לגלוש בו באופן נגיש יותר דרך הדפדפנים כרום ופיירפוקסהננו עושים את מירב המאמצים על מנת לבצע התאמות נגישות באתר, ייתכן ובאתר זה ימצאו רכיבים ו/או עמודים אשר אינם עומדים בתקן הנדרש, במידה ונתקלת בכשל נגישות כלשהו נודה לך אם תדווח לנו על כך דרך עמוד יצירת הקשר. אנו נמשיך לעשות כל מאמץ על מנת לאפשר גלישה נגישה ונוחה באתר זה לכולם.
סטטוס תאימות