המחוברות לעטיני החונטה 1: שלוש עורכות דין יקבלו 146,000 ש"ח כל אחת כל חודש עבור גירבוץ משפטי תמר הקר, נגה ענתבי ושריל קמפינסקי

Spread the love

אנו מתחילים סדרת כתבות חדשה: המחוברות לעטיני החונטה. הפעם נדווח לכם על שלוש עורכות דין שמקבלות ממשרד המשפטים 146,000 ש”ח כל אחת לעבודה של חודש, כ”יועצות חיצוניות” כדי להעביר בקרה משפטית על “חוק ההסדרים”. בפעם הקודמת העבודה הזו עלתה 58,000 ש”ח לעורכת דין אחת. השלושה הן תמר הקר, נגה ענתבי ושריל קמפינסקי.

על נגה ענתבי קיראו כאן: שכר עובדי כנסת גבוה בהרבה משל הח”כים, ב- 2003 עבדה בכנסת. נכתב אז ש”עלות שכרה ב- 2003 של מנהלת היחידה לניסוח חוקים, נגה ענתבי, מגיעה ל-41,838 שקל. ענתבי מועסקת לפי דירוג משפטנים”.

על קמפינסקי ראו כאן: מהלומה למשרד התקשורת: סגנית היועצת המשפטית שריל קמפינסקי עוזבת.  

מדובר בעבודה שהיא למעשה גירבוץ משפטי. נוסח בחוק כבר קיים. הן רק צריכות לעיין ולתת הערות. אפשר היה לקבל את זה בחינם אם היו פותחים את נוסח החוק להערות הציבור. אבל במשרד המשפטים מעונינים לחלק צ’ופרים לחברות של אמי פלמור, מנכ”לית משרד המשפטים (עסקה בחנינות במשרד המשפטים והוקפצה לצמרת ע”י ציפי לבני במסגרת העצמת נשים).    

הכתבת טלי חרותי סובר עלתה על תשלום אחד. מי יודע כמה עוד כאלה יש. בעבר פורסם שהאדון משה גל קיבל 500,000 ש”ח עבור יעוץ חיצוני. מעט מאוד ידוע על היעוצים החיצוניים הללו. מדובר במידע חשוב לציבור שכן כל מי שבא במגע עם השתיים צריך לדעת על קשריהן עם משרד המשפטים, במידה ואם פעם תתעורר שאלה של ניגוד אינטרסים.  

150 אלף שקל לעבודה של חודש

אסמכתא וקרדיט: כתבתה של טלי חרותי סובר דה מרקר 24/7/2016

http://www.themarker.com/career/1.3016154

לשלוש עורכות דין ישולמו השנה 440 אלף שקל תמורת בקרה משפטית על ניסוח חוק ההסדרים, אך ב-2011 שולמו לעורכת דין אחת 58 אלף שקל בלבד ■ משרד האוצר: “מדובר בעבודת חקיקה רחבת היקף ובלוחות זמנים דחוקים; התשלום יבוצע על פי שעות עבודה בפועל”

זינוק חד חל בעלות הייעוץ המשפטי החיצוני של ניסוח חוק ההסדרים: ב–2011 שולמו לעורכת דין אחת תמורת העבודה 58 אלף שקל, ולעומת זאת ב–2016 ישולמו לשלוש עורכות דין 440 אלף שקל, כלומר העלות גדלה פי שמונה בתוך חמש שנים; גידול משמעותי היה בשנה האחרונה — ב–2015 שולמו לשלוש עורכות הדין 184 אלף שקל תמורת עבודה זו, וב–2016 יגיע הסכום שישולם להן לכ–440 אלף שקל, כלומר יותר מפי שניים.

הסכומים המשולמים עבור שירותי תגבור למשרד המשפטים נחשפו בבקשה לפטור ממכרז שהגישה באחרונה הלשכה המשפטית של משרד האוצר. מדובר בעבודה של בקרה משפטית על ניסוח חוק ההסדרים. לצורך עבודת הבקרה נעזרת הלשכה המשפטית של משרד האוצר בייעוץ חיצוני.

בכל שנה לקראת ניסוח חוק ההסדרים שמגישה הממשלה — ובכל שנתיים כאשר מוגש תקציב דו־שנתי — מבקשת הלשכה סיוע חיצוני מעורכות דין, הנחשבות למומחיות בתחומן: עו”ד נגה ענתבי, כיום עו”ד עצמאית, שהיתה בעבר עורכת דין במשרד הבריאות ובמשך שנים רבות ממונה על נוסח חוק ההסדרים במשרד המשפטים; עו”ד תמר הקר, שותפה בכירה במשרד אברמזון ושות’, לשעבר היועצת המשפטית במשרד האוצר וקודם לכן ממונה על נוסח החוק במשרד המשפטים; ועו”ד שריל קמפינסקי, לשעבר סגנית היועצת המשפטית במשרד התקשורת וממונה בפועל על נוסח החוק בכנסת.

התשלום השעתי של עבודתן אינו גבוה במיוחד — 450 שקל לשעה, כפי שמאשר מחירון החשבת הכללית באוצר. ואולם לכל אחת מהן אושרו שעות רבות — עד 275 שעות. העבודה אינה אורכת יותר מחודש וחצי, והסכום המוקצה השנה לכל אחת מעורכות הדין הוא 146 אלף שקל כולל מע”מ, ובסך הכל כ–440 אלף שקל. זהו הסכום המרבי וייתכן שהסכום שישולם לא יהיה זה שהוקצה.

ב–2011 שולמה עבור הבקרה על הניסוח חוק ההסדר בתקציב הדו־שנתי 58,543 שקל, ורק אחת מעורכות הדין בחנה את הנוסח. שנתיים לאחר מכן היה הסכום 188 אלף שקל, או פי שלושה יחסית לחוק הקודם, ונדרש סיוע משתיים מהן. ב–2015 נדרש פחות או יותר אותו סכום — 184 אלף שקל. החל ב–2015 עוסקות בכך שלוש עורכות הדין.

ממשרד האוצר נמסר: “ההתקשרות המוצעת היא למתן שירותי תגבור למשרד המשפטים לצורך עבודת בקרה על ניסוח חוק התוכנית הכלכלית ל–2017–2018. התגבור נדרש בהתחשב בכך שמדובר בעבודת חקיקה רחבת היקף ובלוחות זמנים דחוקים. בהתחשב במהות התפקיד ובהתייעצות עם משרד המשפטים, סוכם כי לצורך מילוי התפקיד נדרש ניסיון משמעותי בעבר בתפקיד של ממונה על נוסח החוק. זוהי התקשרות מסגרת, אשר תיקבע לה תקרת שעות מקסימלית שכל אחת מעורכות הדין תוכל לבצע לפי התקשרות זו (275 שעות). התשלום יבוצע לפי שעות העבודה בפועל”.

Print Friendly, PDF & Email

לורי שם טוב

עיתונאית הסוקרת רווחה, עוולות המבוצעות על ידי שופטים נגד אזרחים, וניצול לרעה של עובדות סוציאליות את תפקידן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

  Skip to content
אנו שמים דגש רב עבור התאמת אתר אינטרנט זה לתקן הנגישות הישראלי. באתר בוצעו התאמות נגישות לפי תקן 5568 ותקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (התאמות נגישות לשירות), ניתן לגלוש בו באופן נגיש יותר דרך הדפדפנים כרום ופיירפוקסהננו עושים את מירב המאמצים על מנת לבצע התאמות נגישות באתר, ייתכן ובאתר זה ימצאו רכיבים ו/או עמודים אשר אינם עומדים בתקן הנדרש, במידה ונתקלת בכשל נגישות כלשהו נודה לך אם תדווח לנו על כך דרך עמוד יצירת הקשר. אנו נמשיך לעשות כל מאמץ על מנת לאפשר גלישה נגישה ונוחה באתר זה לכולם.
סטטוס תאימות