ח”כ שולי מועלם ממליצה לחברות הכנסת להתלבש בבגדי זונות מפרויקט "סלעית"

Spread the love

קישור מקוצר לכתבה: http://wp.me/pxMec-55s

זו לא בדיחה. חברת הכסת שולי מועלם, זאת שחגגה על תקציבי צה”ל כשבעלה נפטר, ודרשה להמשיך לקבל תגמולים בעד אובדן הכנסה ממנו, גם כאשר היא מתחתנת מחדש, הלכה לבקר את חברותיה בנווה תרצה, ויצאה כל כך מוקסמת, שהיא ממליצה לחברותיה בכנסת, רחל עזריה, מירב מיכאלי, אורלי לוי אבקסיס וציפי חוטובלי ללבוש בגדים שמעצבות זונות, כדי לחבר בין שני המקצועות: זנות וחברות נשית בכנסת.

כל הכבוד שולי מועלם.

וועדת המשנה למאבק בסחר בנשים ובזנות סיירה בפרויקטים ליציאה ממעגל הזנות ובמפגש עם משוקמות הוחלט כי לתחילת כנס החורף יגיעו חברות הכנסת בבגדים שעיצבו

http://www.news1.co.il/Archive/001-D-381514-00.html

ועדת המשנה למאבק בסחר בנשים ובזנות סיירה (יום ה’, 21.7.16) במיזם “סלעית – סיוע לנשים במעגל הזנות” ובעמותת “הופכות את היוצרות”, כדי ללמוד על פתרונות קיימים לנשים במעגל הזנות, ולאלו אשר יוצאות ממנו, וכן לפגוש את אותן נשים.   הסיור, בו השתתפו גם ח”כ חברי הכנסת שולי מועלם, עליזה לביא (יו”ר), מירב בן-ארי (כולנו) ויהודה גליק (ליכוד), החל בדירת החרום של סלעית, אשר פועלת 24 שעות ביממה. הדירה מיועדת בעיקר לנשים במעגל הזנות אשר נאלצות לישון ברחוב ומנוצלות בשל כך, כאשר בדירה הן יכולות בין היתר לישון, לאכול, להתקלח, לקבל סיוע רפואי.

נעמה זאבי ריבלין, מנהלת המיזם, אמרה כי “נשים יכולות להיכנס מתי שיבחרו, וכמו-כן אם הן מתקשרות לקו הסיוע של סלעית, מציעים להן להגיע לדירה, ומתקיימים גם סיורים יזומים ברחובות מטעם סלעית לאיתור נשים שזקוקות לכך”.

שולי מועלם:  געגוע לימי הפריצות

הסיור המשיך למעונית השיקומית של סלעית, אשר משמשת בית לנשים אשר יוצאות ממעגל הזנות במשך שנה, ובו הן משתתפות בתהליך עם טיפולים פרטניים וקבוצתיים ורוכשות כישורים ומיומנויות שונים. במעונית פגשה הוועדה צעירה וסריס בתהליך של יציאה ממעגל הזנות, וכן מדריכה בסלעית, הראשונה מבין חמש נשים, אשר סיימו את מסלול השיקום של המיזם וחזרו כמדריכות.

בפני הנוכחים תוארו הגורמים שבגינם הידרדרו לזנות, ובראשם היה הצורך באהבה ובתחושת ערך עצמי. הצעירה והסריס שעדיין בתהליך אף אמרו כי מדי פעם, למרות ההבנה שזה נורא, עולים געגועים לתחושות מסוימות מתקופת העיסוק בזנות, וזו גם הסיבה שאפשר לראות זאת כמחלה או התמכרות.

הסיור הסתיים באולפן של עמותת הופכות את היוצרות, בו שמעה הוועדה ממייסדת העמותה לילך צור בן-משה ומשתי נשים המטופלות בעמותה, על הפעילות וההעצמה הכלכלית שהכשרות העמותה מעניקות למטופלות. לוועדה הוצג מיזם ההכשרות בתחום האופנה, אשר חלק מבוגרותיו כבר מוכרות את עיצוביהן, והוועדה שוחחה עם שתיים מן המטופלות אשר הסבירו על חשיבות ההעצמה הכלכלית לתחושתן העצמית.

יושב-ראש הוועדה, ח”כ לביא, בירכה את סלעית והופכות את היוצרות על פעילותן, ואמרה כי תפעל לכך שכל חברות הכנסת יגיעו לישיבת הפתיחה של מושב החורף בבגדים שעוצבו ע”י משתתפות הופכות את היוצרות.

סגירת בית בושת – אחרי מציאת חלופה שיקומית

ביום רביעי (27.7.16) תדון ועדת המשנה בממצאי דוח מחלקת המדינה האמריקנית לשנת 2016 בנוגע למלחמה בסחר בבני אדם, בו נותרה ישראל פעם נוספת בדרג הראשון של המדינות הלוחמות בסחר.

הזונה המשוקמת מאפגניסטן עליזה לביא אמרה בעקבות הסיור: “אי-אפשר לדבר על מיגור הזנות במנותק מנושא השיקום. זאת מניסיון אישי.  כל מהלך אכיפתי, כל סגירה של בית בושת או אפילו הפללת צרכנים, ישאירו את המצב בעינו בהיעדר חלופה שיקומית, שתיתן כלים ליום שאחרי. ראינו היום פעילות שכולה מסירות יוצאת דופן של תוכניות ופרויקטים המסייעים לנשים משתקמות, כפי שעשיתי בעצמי, אך נדרשת כאן גם הירתמותה של המדינה במשאבים ובמעטפת חקיקתית. סקר מקיף של משרד הרווחה כבר הראה כי 76% מהנשים בתעשיה מעוניינות לצאת ממעגל הזנות, אלא שקשיים כלכליים, חובות מצטברים, פחד או חסמים פסיכולוגיים שונים מונעים זאת מהן. זוהי חובתנו להתגייס ולעזור להם, וכצעד ראשון אני מקווה שוועדת השרים תאמץ ביום ראשון הקרוב את הצעת החוק שלי להבטחת הכנסה לנשים משתקמות מזנות, כמוני”.

Print Friendly, PDF & Email

לורי שם טוב

עיתונאית הסוקרת רווחה, עוולות המבוצעות על ידי שופטים נגד אזרחים, וניצול לרעה של עובדות סוציאליות את תפקידן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

  Skip to content
אנו שמים דגש רב עבור התאמת אתר אינטרנט זה לתקן הנגישות הישראלי. באתר בוצעו התאמות נגישות לפי תקן 5568 ותקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (התאמות נגישות לשירות), ניתן לגלוש בו באופן נגיש יותר דרך הדפדפנים כרום ופיירפוקסהננו עושים את מירב המאמצים על מנת לבצע התאמות נגישות באתר, ייתכן ובאתר זה ימצאו רכיבים ו/או עמודים אשר אינם עומדים בתקן הנדרש, במידה ונתקלת בכשל נגישות כלשהו נודה לך אם תדווח לנו על כך דרך עמוד יצירת הקשר. אנו נמשיך לעשות כל מאמץ על מנת לאפשר גלישה נגישה ונוחה באתר זה לכולם.
סטטוס תאימות