סנ”צ ברק מרדכי מפקד משטרת פתח תקוה: המשטרה עוצרת ותופרת תיקים לכל מי שמתלונן על ראש העיר ואשתו דפנה ברוורמן

Spread the love

בעקבות כתבות שפורסמו ברשת האינטרנט התפטר השוטר טל פיקרביץ מתחנת פתח-תקווה. תדהמה במשטרת פ”ת; המפקד, טל פיקרביץ, בחופשה פרטית בדרך לפרישה .

עכשיו סקופ חדש. המחליף ברק מרדכי הוא לא פחות גרוע מטל פיקרביץ, וכלום לא השתנה. חושפת הליקויים של עיריית פתח תקוה נעצרה לחקירה

מי שחולשת על משטרת פתח תקווה היא למעשה אשתו של ראש העיר איציק ברוורמן, דפנה ברוורמן. היא נותנת הוראות, והשוטרים מבצעים את פקודותיה.  מעטפות שוחד בעיריית פתח-תקווה דפנה ברוורמן מציגה: עמותות סודיות לנזקקים

כרמלה דפני (63) חושפת הליקויים של עיריית פתח תקוה נעצרה לחקירה

הפעילה החברתית, כרמלה דפני (63), נלקחה מביתה לחקירת משטרה בשל תלונה להטרדה ולחדירה לפרטיות עובדים בלשכת ראש העירייה. באופן חריג נגבו העדויות בבניין הרשות המקומית. “יש פה ניסיון לסתום לי את הפה”, אומרת דפני.  פרקליטה מוסיף: “מזכיר משטרים חשוכים”. במשטרה סרבו להתייחס. העירייה: היא מטרידה סדרתית

קורין אלבז־אלוש

פורסם: 04.08.16, 13:27

הפעילה החברתית, כרמלה דפני (63), נדהמה בשבוע שעבר לגלות שוטרים המתדפקים על דלתה ומעכבים אותה לחקירה. הסיבה היא תלונה שהוגשה נגדה בלשכת ראש העירייה בטענה להטרדה ולהפרעה למערכת העירונית, וכן פגיעה בפרטיותם של עובדים. אחת הטענות כלפיה היתה במסגרת דיווח על עובדים, שגולשים בפייסבוק בזמן העבודה בניגוד לנהלים.  “הרגשתי כאחרונת הפושעות”, אומרת דפני. “מעבר לכך שיש פה ניסיון שלא צלח לסתום לי את הפה, מדובר בחוויה לא נעימה בלשון המעטה. יכלו לזמן אותי בטלפון בצורה מנומסת והייתי מגיעה. לא היה שום צורך להביא אותי בניידת לתחנה”.

דפני. “ההתנהלות מתחת לכל ביקורת”

דפני ידועה כמי ששולחת לעירייה פניות רבות אודות ליקויים, לטענתה, אותם היא מוצאת בהתנהלות הרשות המקומית, במיוחד בכל הקשור למתן תמיכות לעמותות חרדיות. חלק מטענותיה נבדקו בעבר על ידי מבקר המדינה ונמצא כי יש בהם ממש, עד כי הם הוכנסו לדוח השנתי והוגדרו כחמורים ביותר. לטענת דפני, היא עוכבה במשטרה שעות ארוכות מבלי לזכות לתנאים בסיסיים.

“עוד בבית השוטר אמר לי שאם אני לוקחת תרופות, שאביא אותן איתי”, היא משחזרת. “מרוב ההלם והלחץ שכחתי אותם ואת הווינטולין, ובתחנה לא הסכימו שאחזור להביא אותם. לא נתנו לי לאכול ואפילו לא להתייעץ עם עורך דין. גם את הטלפון הנייד לקחו לי, כאילו אני מחזיקה שם סודות מדינה. התנהלות היתה מתחת לכל ביקורת”.

אחד הדברים הלא שגרתיים בפרשה זו, הוא הגעת השוטרים למשרדי העירייה כדי לקבל את התלונה ולגבות עדות מהעובדים – מעשה חריג במקרים מעין אלה.  עם היוודע דבר עיכובה של דפני, התייצב בתחנה איש האופוזיציה, רמי גרינברג, שהגיע היישר ממילואים בדרום. “הייתי שם כדי לסייע בעוול הזה”, אומר גרינברג. “נטפלו לאישה מבוגרת וחולה, שפנתה אליי בחוסר אונים בבקשה לסיוע”.  אליו הצטרף גם עו”ד אלון וולקוביצקי, שהצליח לבסוף לשחררה לביתה. “היחס לו זכתה מרשתי בתחנה כאילו לקוח מחדרי חקירות אפלים במדינות חשוכות, שכל קשר בינם לבין ישראל הדמוקרטית הינו מקרי לחלוטין”, הוא אומר. “מרשתי חשה כאילו היתה אחרונת המהפכניות בטורקיה”. וולקוביצקי, שמביע תרעומת קשה על התנהלות המשטרה בנושא, שלח בתגובה מכתב ארוך ומנומק לשר לביטחון הפנים, גלעד ארדן. “אין מנוס מהקביעה כי תחנת משטרת פתח־תקוה אינה מפנימה כראוי את אופי תפקידה והגדרת עבודתה”.

מהמשטרה נמסר בתגובה: “מבלי להתייחס לתוכן הפרטים ומהימנותם, איננו מתייחסים לחקירות מתנהלות”.

דפנה ברוורמן אשתו הפרחה של ראש העיר הכתיבה לדוברות העירייה את הודעת היח”צ בתגובה: “הגב’ כרמלה דפני הפכה למטרידה סדרתית, שנוהגת להתקשר מדי יום למספר משרדים בעירייה, להטריד עובדים, להקליט את שיחותיה עמם ולהעלות את תוכנם לדף הפייסבוק שלה, תוך פגיעה וביזוי העובדים. ריבוי פניותיה הלא פרופורציונלי הביאו גם את משרד הפנים לא להשיב לפניותיה. בשבוע שעבר היא העלתה את רף מעלליה, כשהחליטה להעלות לפייסבוק תמונות של נכדות קטינות של עובדת עירייה שאין בינן ל’פעילותה’ דבר. העובדת הגישה תלונה במשטרה. בשל התבטאותיה וסגנון כתיבתה המביש הוחלט לחסום את גישתה לדפי הפייסבוק של העירייה”.

מהמשרד לביטחון הפנים לא נמסרה תגובה עד למועד פרסום הכתבה.

Print Friendly, PDF & Email

לורי שם טוב

עיתונאית הסוקרת רווחה, עוולות המבוצעות על ידי שופטים נגד אזרחים, וניצול לרעה של עובדות סוציאליות את תפקידן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

  Skip to content
אנו שמים דגש רב עבור התאמת אתר אינטרנט זה לתקן הנגישות הישראלי. באתר בוצעו התאמות נגישות לפי תקן 5568 ותקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (התאמות נגישות לשירות), ניתן לגלוש בו באופן נגיש יותר דרך הדפדפנים כרום ופיירפוקסהננו עושים את מירב המאמצים על מנת לבצע התאמות נגישות באתר, ייתכן ובאתר זה ימצאו רכיבים ו/או עמודים אשר אינם עומדים בתקן הנדרש, במידה ונתקלת בכשל נגישות כלשהו נודה לך אם תדווח לנו על כך דרך עמוד יצירת הקשר. אנו נמשיך לעשות כל מאמץ על מנת לאפשר גלישה נגישה ונוחה באתר זה לכולם.
סטטוס תאימות