ישעיהו שנלר רימה את הוועדה לאיתור נציב ביקורת על הפרקליטות והעלים מבקשתו קשרי המשפחה לפרקליט של אשתו ה"טרייה"

Spread the love

אחרי שאיגוד הפרקליטים בשיתוף פעולה מלא עם איילת שקד, הצליחו להדיח את הילה גרסטל, צץ שמו של הגרוטאה ישעיהו שנלר, מבית המשפט המחוזי בתל אביב בתור “מועמד”. אלא שהמועמד העלים מבקשתו שלאשתו הטרייה יש בן המכהן כפרקליט. הזקן הסנילי פשוט שכח לדווח.

מה היה קורה לאזרח שהיה מעלים פרטים מתצהיר ושוכח עובדות מהותיות? שנלר היה נכנס בו באבי אביו, מטיל הוצאות וכותב עליו מגילות של “חוסר תום לב”. אבל כששופט כמוהו עושה בדיוק אותו דבר, אז יש כתבה קטנה בעיתון ועוברים לסדר היום. חונטה עם פריבילגיות.

מישהו ראה איך שנלר נראה? גרוטאה שבקושי מדבר, בקושי רואה משהו והוא מאוד סנילי. איך הוא מצא מישהי שמוכנה להיכנס איתו למיטה? בגיל הזה? עם הצורה שיש לו? בגיל שלו הגוף מפריש “ריח של זקנים”. מי הרעיה הטרייה שמוכנה לסבול את זה? ביזאר.

השופט ישעיהו שנלר הסיר מועמדותו לנציב הביקורת על הפרקליטות

http://www.haaretz.co.il/news/law/1.3020652

שנלר הודיע לוועדת האיתור כי הוא נמצא בניגוד עניינים מכיוון שבנה של רעייתו מכהן כפרקליט. כעת תצטרך הוועדה למצוא מועמדים אחרים, אלא אם כן יאושר החוק לעיגון מעמדה של הפרקליטות

השופט ישעיהו (שעיה) שנלר הודיע 27/7/2016 (רביעי) כי הוא מסיר את מועמדותו לתפקיד נציב הביקורת על הפרקליטות. שנלר עדכן הבוקר את ועדת האיתור כי הוא אינו יכול לשמש בתפקיד מכיוון שבנה של רעייתו הטרייה הוא פרקליט במחוז צפון.

ישעיהו שנלר. הסנילי שכח לדווח
ישעיהו שנלר. הזקן הסנילי שכח לדווח

עדיין לא ברור מי ישמש בתפקיד נציב התלונות על הפרקליטים. המועמדת הנוספת שנמצאה מתאימה על ידי הוועדה, הנשיאה הפורשת של בית המשפט המחוזי בת”א דבורה ברלינר, נפסלה גם היא כיוון שבתה עובדת בפרקליטות. באשר למועמד השלישי שרואיין על ידי הוועדה, השופט אילן שילה, נמצא שהוא אינו מתאים לתפקיד.

כעת ישנם שני תרחישים אפשריים: או שוועדת האיתור תתכנס מחדש ותמליץ על מועמד או מועמדת חדשים, או שהצעת החוק לעיגון מעמדה של הנציבות תאושר בכנסת ואז תועבר האחריות על מינוי הנציב לשרת המשפטים איילת שקד, בהסכמת היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט.

נציבת הביקורת הקודמת, השופטת בדימוס הילה גרסטל, הודיעה על פרישתה מהתפקיד באפריל בעקבות סכסוך עם הפרקליטים ועם הנהלת הפרקליטות וחילוקי דעות עם השרה שקד. התפטרותה של גרסטל נכנסה לתוקף החודש וכעת היא משמשת בוררת ומגשרת במגזר הפרטי.

לפי הצעת החוק לעיגון מעמדה של הנציבות, שבגינה בין היתר התפטרה גרסטל, לאחר שנה תפוצל הנציבות לשני גופים נפרדים: הביקורת המערכתית תהיה פנימית במשרד המשפטים והביקורת הפרטנית תישאר בידי הנציבות. בסביבתה של גרסטל טענו כי פיצול כזה יביא להחלשה של גוף הביקורת ולריקונו מתוכן.

סיבה נוספת לפרישתה של גרסטל הוא המאבק שמנהלים הפרקליטים נגד פרסומו של דו”ח הביקורת על המכון לרפואה משפטית שבעניינו עתרו 11 פרקליטים לבג”ץ. בין גרסטל ובין היועץ המשפטי לממשלה נתגלעו חילוקי דעות בנוגע לתשובה לעתירה.

Print Friendly, PDF & Email

לורי שם טוב

עיתונאית הסוקרת רווחה, עוולות המבוצעות על ידי שופטים נגד אזרחים, וניצול לרעה של עובדות סוציאליות את תפקידן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

  Skip to content
אנו שמים דגש רב עבור התאמת אתר אינטרנט זה לתקן הנגישות הישראלי. באתר בוצעו התאמות נגישות לפי תקן 5568 ותקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (התאמות נגישות לשירות), ניתן לגלוש בו באופן נגיש יותר דרך הדפדפנים כרום ופיירפוקסהננו עושים את מירב המאמצים על מנת לבצע התאמות נגישות באתר, ייתכן ובאתר זה ימצאו רכיבים ו/או עמודים אשר אינם עומדים בתקן הנדרש, במידה ונתקלת בכשל נגישות כלשהו נודה לך אם תדווח לנו על כך דרך עמוד יצירת הקשר. אנו נמשיך לעשות כל מאמץ על מנת לאפשר גלישה נגישה ונוחה באתר זה לכולם.
סטטוס תאימות