אריאל פורמנובסקי אבא של אברהם תובע את משטרת ישראל מחוז ש”י ועו”ד יעל עוז תביעת נזיקין לשון הרע ומעצר שווא ת”ק 60157-01-17 אריאל פורמנובסקי נ’ משטרת ישראל תחנת מודיעין ואח’

Spread the love

אריאל פורמונבסקי אוחז במסמך רשמי של ביהמ”ש לענייני משפחה פתח-תקווה בו הוא מחזיק במשמורת משותפת בבנו. הנייר לא שווה את הכתוב עליו, שכן בחודש יולי 2016, במסגרת הסדרי הראייה, הלך אריאל לקחת את בנו שנמצא אצל זוגתו לשעבר ועברה להתגורר בהתנחלות נילי. האישה הסתירה את הילד בבית משפ’ ג’ שסירבו לאפשר לאריאל לקחת את בנו. תוך מספר דקות, הגיעו השוטרים דוד ישראל, אהוד ג’ובאני ושי דוד, וטענו שאריאל משיג גבול, מה שלא היה ולא נברא. אחרי אירוע זה, בו נעצר האבא אריאל פורמנובסקי, זוגתו לשעבר חטפה את הילד ועברה להתגורר בוילה לנשים מכות “אישה לאישה”, ומאז האבא פורמנובסקי, לא רואה את בנו, עד עצם היום הזה.

אריאל פורמנובסקי, הוא אבא עדין, האוהב את בנו יותר מכל דבר אחר, והוא נהג לתעד את חיי בנו מיום היוולדו בסרטונים ותמונות שהעלה בעמוד הפייסבוק שלו. אלא שבשנה האחרונה, אין תמונות חדשות של אברהם. נותרו רק זכרונות. אריאל מתעד בעיקר את מאבקו חסר הפשרות להשיב את בנו לחיקו, מאבק הגוזל ממנו משאבים נפשיים כבדים, וגזל ממנו את החיוך הרחב המפורסם שלו, בו מתנוססת גומת חן על לחיו הימנית ועיניו הבורקות מאושר, הפכו עצובות. בנו אברהם, רחוק ממנו כמעט שנה, ואריאל מדבר על בנו בגעגועים, וחולם על היום בו יחבק את בנו, יביט בעיניו ויאמר לו “אבא לא עזב אותך מרצונו. אבא אוהב אותך אברהם”.

למרבה הפלא, את האצבע המאשימה מפנה אריאל פורמנובסקי דווקא לעבר רשויות הרווחה ומערכת המשפט, שאיפשרה לזוגתו לשעבר, להתל במערכת המשפט, לחטוף ילד ממשמורת משותפת, ולצאת מזה בלא שהיא משלמת את הדין על מעשיה. לשאלה, מדוע אינו תובע את זוגתו לשעבר, השיב: “אחרי הכל, היא אמא של בני, ותביעה נגדה תפגע דווקא בבני. אני חושש שהיא תוציא את זעמה על בני, ומעדיף לא להיכנס איתה לעימות משפטי נוסף”.

בעקבות מעצרו האלים, והנזקים שנגרמו לו, הגיש פורמנובסקי, תביעת נזיקין בביהמ”ש לתביעות קטנות פתח-תקווה בסך 30,605 ש”ח, בו הוא מגולל את טראומת מעצר השווא שחווה, ההשפלה וחלקו של כל אחד מהנתבעים בעוול שנגרם לו. אחרונת הנתבעים, היא עו”ד יעל עוז, המייצגת את זוגתו לשעבר של פורמנובסקי, ומייצגת את מקלט לנשים מוכות “אישה לאישה”. עו”ד עוז נתבעת על לשון הרע, איומים ברצח ושימוש בטענות סרק.

חלקם של כל אחד מהנתבעים כמפורט בתביעה: משטרת מחוז ש”י ממוקמת בכניסה לישוב נילי (על יד מודיעין), ובתחנה מאולתרת זו נעצר פורמנובסקי כשכספיו ו- 2 מכשירי טלפון נייד נלקחים ממנו, ולא הושבו לו עד היום. למיטב ידיעתו של פורמנובסקי, המשטרה לא ביקשה צו הארכה להחזקת תפוסים, והוא גם לא זומן לדיון בעניין הארכת תפוסים שלו בחלוף חצי שנה.

נתבע 2, דוד ישראל, הוא שוטר שיזם את מעצר השווא והורה לפקודיו לפעול באלימות נגד אריאל פורמנובסקי, תוך שהוא מונע ממנו את זכויותיו בדין: היוועצות עם עורך דין, שתיה, עשיית צרכים, ותקף אותו פיזית.

נתבע 3, אהוד ג’ובאני, הוא שוטר שביצע את המעצר, סירב להזדהות, תקף את אריאל פורמנובסקי בכך שטרק את דלת ג’יפ האמר משטרתי, על רגלו של אריאל, הזמין את חיילי צה”ל לירוק עליו, להשפיל וללעוג לאריאל, הכלוא בתא, ומנע ממנו לשוחח עם עורך-דין.

נתבע 4, שי דוד, הוא שוטר שסירב למסור את פרטיו וטען שהוא איש שב”כ ומוסד, ולכן אין לו חובה להזדהות על פי חוק, הפיץ לשון הרע ועיכב את אריאל פורמנובסקי ללא סיבה מוצדקת.

נתבעת 5, עו”ד יעל עוז, מייצגת את הוילה של נשים לא מוכות במקלט “אישה לאישה”, ואת זוגתו לשעבר של אריאל פורמנובסקי. נתבעת זו איימה לרצוח את התובע, טענה בשקר מפגיע שהאירוע בו נעצר פורמנובסקי, הוא נהג באלימות, מה שלא היה ולא נברא.

עילות התביעה מגלות כי נתפסו מפורמנובסקי 605 ש”ח וטלפונים סלולריים, שלא הושבו, חרף החלטות בית המשפט המורות לעשות כן, ובכך בעצם מבזה תחנת המשטרה ש”י, את החלטות בית המשפט. פורמנובסקי תובע על הטרטור, כמו גם התקופה בה נתפסו המוצגים שלו (עד היום), והוא לא יכול ליהנות מהמכשירים שלו, עד שנאלץ לרכוש מכשירים חלופיים בסכומים גבוהים. עילת תביעה שנייה הינה תקיפה גופנית. פורמנובסקי מכמת את נזקיו בסך 5000 ש”ח. עילת תביעה שלישית היא לשון הרע, בה אמר השוטר דוד ישראל: “למה נכנסת לבית”, “פה זה לא משטרת פתח תקווה, אני אעשה לך בית ספר, אני אזיין אותך טוב”, האימרות הללו נאמרו בפני עדים רבים. עילת תביעה רביעית היא מעצר וכליאת שווא. עילת תביעה חמישית מיוחסת לנתבעת עו”ד יעל עוז, על איומי רצח ולשון הרע, כשהנתבעת פנתה לתובע בתום דיון מול קלדנית בית המשפט ואיימה עליו שהיא “חמה עליו ורוצה להרוג אותו”. האיום הוקלט ותומלל. עו”ד יעל עוז נתבעת גם על שימוש בטענות סרק על אלימות שלא הייתה, ובכך הוציאה לשון הרע נגד פורמנובסקי.

לכשיוגשו כתבי הגנה נעדכן. לא התקבלו תגובות הנתבעים.

הדיון נקבע ליום 4/7/2017 בפני הרשם איתי רגב.

כתב תביעה – ת”ק 6015701-17 אריאל פורמנובסקי נ’ משטרת ישראל מחוז ש”י, פקד דוד ישראל, רב שוטר אהוד ג’ובאני, רב שוטר שי דויד, עו”ד יעל עוז, קובץ pdf

בתמונה: עו”ד יעל עוז. צילום: פרסום ב- Ynet

Print Friendly, PDF & Email

לורי שם טוב

עיתונאית הסוקרת רווחה, עוולות המבוצעות על ידי שופטים נגד אזרחים, וניצול לרעה של עובדות סוציאליות את תפקידן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

  Skip to content
אנו שמים דגש רב עבור התאמת אתר אינטרנט זה לתקן הנגישות הישראלי. באתר בוצעו התאמות נגישות לפי תקן 5568 ותקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (התאמות נגישות לשירות), ניתן לגלוש בו באופן נגיש יותר דרך הדפדפנים כרום ופיירפוקסהננו עושים את מירב המאמצים על מנת לבצע התאמות נגישות באתר, ייתכן ובאתר זה ימצאו רכיבים ו/או עמודים אשר אינם עומדים בתקן הנדרש, במידה ונתקלת בכשל נגישות כלשהו נודה לך אם תדווח לנו על כך דרך עמוד יצירת הקשר. אנו נמשיך לעשות כל מאמץ על מנת לאפשר גלישה נגישה ונוחה באתר זה לכולם.
סטטוס תאימות