אזהרה חמורה לציבור: אל תגשו לוועדות החלטה – יחטפו מכם את הילדים. משרד הרווחה עדכן את תקנה 8.9 לפרק 8 בתע”ס האוסרת על ייצוג הורים ע”י עורכי דין

Spread the love

משרד הרווחה ארגון פשיעה לסחר בילדים, ביטלו את האפשרות של ההורים להגיע מיוצגים על ידי עורכי דין לוועדות תכנון וטיפול / ועדת החלטה, כשהעבריינית אלין אלול, מ”מ מנכ”ל משרד הרווחה, עדכנה ביום 11/1/17 את הוראה 8.9 הוראה 9 לפרק 8 בתע”ס – ועדת תכנון טיפול והערכה – תפקידה ודרכי עבודתה, החורצת את גורל הילדים בנושא הוצאה חוץ ביתית. החלטות ועדת החלטה הן הקובעות והסופיות בבית המשפט. לא ניתן לערער על החלטות הגורמים “הטיפוליים”, ובית המשפט משמש חותמת גומי להחלטות שניתנו בוועדה. מה גם שבית המשפט לא מאפשר לחקור את העובדת הסוציאלית, וכל שנותר להורים זה לשלוח שאלות הבהרה.

מעיון בתקנה עולה כי משרד הרווחה לא מימש אף מסקנה ממסקנות דו”ח המבקר (ביקורת בוצעה בשנת 2012)  ומסקנות דו”ח ועדת גילת (שנת 2002) ואחרות. עיקר המסקנות שלא מומשו:

א. עיגון ועדות החלטה בחקיקה – חרף החשיבות הרבה של ועדות הדנות בענייני נפשות אשר המלצותיהן הינן סוף פסוק בבתי המשפט לנוער טרם עוגנו בחקיקה.

 ב. לא נקבע מסירת חובת תרשומת ופרוטוקול למשפחה – למרות שמסקנות הוועדה מוגשות לבית המשפט ולהורים נדרש הפרוטוקול והתרשומת, הוועדה אינה מחויבת לנהל פרוטוקול או למסור התרשומת למשפחה.

ג. ההורים אינם רשאים להביא נציג מטעמם לוועדות ההחלטה – הורים רבים מושפלים בוועדות החלטה וחשים כי הם מאולצים לחתום על מסמכי הוועדה.

ד. להורים אין זכות להציג תוכנית טיפול אלטרנטיבית – חרף העובדה שמדובר בהורי הקטין המכירים אותו ודואגים לו מעל ומעבר לחברי הועדה.

ה. אין כינון של “נציבות קבילות” בראשה יעמוד “נציב קבילות”

מדובר בתקנה שנתנה כלאחר יד ללא התייחסות מעמיקה למסקנות דו”ח המבקר וועדות אחרות כגון ועדת גילת וועדת סילמן. משרד הרווחה זילזל בהורים וילדים, מבקר המדינה וועדות שונות שהוקמו בנושא גם כאשר מדובר בענייני נפשות.

אלין אלין, מ”מ מנכ”ל משרד הרווחה, פוטרה לפני שנתיים ע”י יוסי סילמן, מנכ”ל משרד הרווחה דאז, בשל התנהלותה העבריינית, והנה, בהזדמנות הראשונה שמצאה לה העבריינית, כשהיא על תקן ממלאת מקום לאחר שאליעזר יבלון מנכ”ל הרווחה נפטר על מגרש הטניס לפני חודש ימים, היא ביצעה שינוי הוראת תע”ס, שיש בה לפגוע באלפי הורים במדינת ישראל, כשהיא מונעת מההורים את זכות הייצוג על ידי עורכי דין. בזמנו, יוסי סילמן, הבין את החשיבות של ייצוג ההורים על ידי עורכי דין, כשמדובר בילדיהם, ואף קבע כי להורים ימונה, חינם, עו”ד מטעם המדינה, על מנת שזכויותיהם יישמרו.

מינויה הזמני של אלין אלול, בוצע על ידי חיים כץ, שר הרווחה, העושה רושם שהגיע לכנסת על מנת לעשות לביתו ובני משפחתו, ועד כה, אזרחי המדינה רואים ממנו קדחת, כשזכויותיהם נרמסות תחת העול של פקידות הסעד הממררות ומצרות חיי הורים וילדים.

עוה”ד מומחי חוק הנוער טיפול והשגחה מזהירים את ההורים: אל תגשו לוועדות החלטה!”

עו”ד יוסי נקר כותב:

“ביום 11/1/2017 פורסם פרק 8 החדש של התע”ס הנוגע לוועדות החלטה בלשכות הרווחה. הוועדות על פיהן מוצאים ילדים מהוריהם.

בניגוד להחלטת ועדת סילמן הוחלט כי מעתה עורכי דין לא ישתתפו בוועדות החלטה, אלא רק בפגישה המקדימה עם העו”ס.

מדובר בהוראות שערוריתיות, מזוויעות שבאות לשחרר את השטח לעובדים הסוציאלים לעשות ככל העולה על רוחן, בלא כל פיקוח.

אדם שמוציאים ממנו את היקר לו ביותר, לא יכול להשתמש בעורך דין לייצוגו.

לא ברור לי איך משרד ממשלתי (רווחה) שהתחייב ליישם את החלטות ועדת סילמן, עושה בדיוק ההיפך. להזכיר כי ועדת סילמן אף קבעה שיהיה מימון לעורכי הדין בוועדה. לא רק שאין מימון היום לעורכי דין בוועדות. אין עורכי דין בוועדות.

בושה, בושה, בושה.

עו”ד תמר טסלר הגיבה:

הפתרון היחיד זה לא לגשת לועדות החלטה. שיחפשו.
שיביאו את עניינם היישר לפני בית משפט. אין להורים מה לעשות בועדות החלטה ללא ייצוג. בזבוז זמן גמור.

עו”ד ורדה ברכה שטיינברג, עדכנה סטטוס:

“בושה לרווחה שמפקיעה את זכויות ההורים ברגל גסה ומונעת מהם את זכות הייצוג! אין להורים סיבה להגיע לוועדות החלטה ללא יצוג”.

ההורים נדרשים לא להגיע לוועדות משרד הרווחה. בוועדות אלו יקחו מכם את הילדים, ובית המשפט ישמש חותמת גומי של הרווחה. אל תצפו לצדק ממערכת המשפט. זו מערכת שבנויה להרס וחורבן כלכלי של המשפחה עד להתמוטטותה הטוטאלית.

Print Friendly, PDF & Email

לורי שם טוב

עיתונאית הסוקרת רווחה, עוולות המבוצעות על ידי שופטים נגד אזרחים, וניצול לרעה של עובדות סוציאליות את תפקידן.

One thought on “אזהרה חמורה לציבור: אל תגשו לוועדות החלטה – יחטפו מכם את הילדים. משרד הרווחה עדכן את תקנה 8.9 לפרק 8 בתע”ס האוסרת על ייצוג הורים ע”י עורכי דין

  1. החלטות על “ניתוק” הכוונה להחלטות על חטיפת ילדים! { וזה ניסוח מעודן של האגודה בכיתוב התמונה}

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

  Skip to content
אנו שמים דגש רב עבור התאמת אתר אינטרנט זה לתקן הנגישות הישראלי. באתר בוצעו התאמות נגישות לפי תקן 5568 ותקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (התאמות נגישות לשירות), ניתן לגלוש בו באופן נגיש יותר דרך הדפדפנים כרום ופיירפוקסהננו עושים את מירב המאמצים על מנת לבצע התאמות נגישות באתר, ייתכן ובאתר זה ימצאו רכיבים ו/או עמודים אשר אינם עומדים בתקן הנדרש, במידה ונתקלת בכשל נגישות כלשהו נודה לך אם תדווח לנו על כך דרך עמוד יצירת הקשר. אנו נמשיך לעשות כל מאמץ על מנת לאפשר גלישה נגישה ונוחה באתר זה לכולם.
סטטוס תאימות