ח”כ פנינה תמנו שטה: “הרווחה כהוספת חטא על פשע טענו פעם אחר פעם שהילד כבר התרגל למשפחה המאמצת”

Spread the love
מתוך פוסט של חה”כ פנינה תמנו שטה בפייסבוק על חטיפת תינוקות יוצאי אתיופיה עם היוולדם מבתי חולים.

חברים יקרים, כחלק משליחותי כחברת כנסת אני מטפלת בפניות ציבור, אני רוצה לשתף אתכם באחד הסיפורים שהולך איתי כבר שבועיים.על ילד קטן בן שנתיים וחצי ילד ממוצא אתיופי (ותכף תבינו למה זה רלוונטי) שדודתו היא קצינה בצה״ל שפנתה אלי לעזרה.היא סיפרה לי שטרם לידתו מצבה הנפשי של אימו, אחותה, התערער וזה הוביל לכך שהוא נלקח מבית החולים היישר לבית ילדים בחסות הרווחה.הקצינה, אותה פגשתי, אישה מרשימה, כלכלנית במקצועה שטחה בפני ואמרה ״אני רוצה את האחיין שלי, מאז שנולד רציתי אותו״.

״אחותי חלתה בנפשה״ היא מתוודאה בפני, אבל הרי בדיוק במצבים כאלה טוב שיש משפחה, היא הוסיפה. היא סיפרה איך מלכתחילה היא ביקשה מהרווחה לקבל את האחיין לרשותה –

״הבטיחו לי שאין לי מה לדאוג שהם מטפלים בנושא, אבל זה לא קרה״.

בינתיים האימא ראתה את התינוק מידיי שבוע – שבועיים ולמרות הרצון העז היא וכולם ידעו שהיא לא מסוגלת לגדל אותו.

במקרה כזה על פי חוק יש קדימות למשפחה בחזקה על הילד.

אבל במקרה הזה התינוק עבר בגיל שנה למשפחת אומנה שאינה ממוצא אתיופי, שמאוד רצו לאמץ אותו ואכן קיבלו אותו לאימוץ.

אז התחיל מאבק טעון וכואב על הילד. הקצינה כך גם בית המשפט הסכימו שהיה טוב אילו הילד היה מכיר את שורשיו וגדל עם משפחתו ממוצא אתיופי.

בית המשפט (לענייני משפחה) הסכים כי בחסות הדודה הקצינה היו לו תנאים טובים לגדול.

אך הרווחה כהוספת חטא על פשע טענו פעם אחר פעם שהילד כבר התרגל למשפחה המאמצת וניתוקו עלול לפגוע בו ובית המשפט העדיף שלא להתערב באימוץ ובעמדת הרווחה ולהשאירו אצל המאמצים.

רק שבניגוד לרווחה חוות הדעת מומחה הצביעה שהקצינה אף יותר ממתאימה לגדל את האחיין, נקבע כי נפלו ליקויים בהתנהלות שלא בדקו מלכתחילה אם יש לו משפחה המתאימה לגדל אותו, מה שהיה מונע את הסתבכות הסיפור הכאוב.

לפני כמה ימים קבע בית המשפט המחוזי כי הילד יפרד לחלוטין ממשפחתו האתיופית הביולוגית, האימוץ שלו יהיה סגור וביום חמישי הקרוב זאת הפעם האחרונה שתתאפשר לאם ולדודה הקצינה לראות אותו, הסיבה טובת הילד בהפרדתו ממשפחת האומנה.אחרי שישבתי ולמדתי את הסיפור, היה ברור לי שנלקחה מהילד ומשפחתו הזדמנות וזכות אמתית להיות ביחד… אי אפשר להתעלם גם מהעובדה שהוא כהה עור ושתמיד ידע שהוא מאומץ.

אני לא יודעת מה אתם הקוראים חושבים אבל החלטתי לעזור למשפחה הביולוגית ואף פניתי לשר הרווחה, מתוך אמונה שזכות ראשונית לאדם שנולד לעולם לחיות עם משפחתו בתרבותו ומורשתו. בשעה שזכות זאת נרמסת ונקברת על ידי אחרים העיוות זועק לשמיים (להוציא מקרים שחובה וצריך להרחיק ילדים מביתם).

[youtube=http://youtu.be/Ev2zBBEmSa8]

Print Friendly, PDF & Email

לורי שם טוב

עיתונאית הסוקרת רווחה, עוולות המבוצעות על ידי שופטים נגד אזרחים, וניצול לרעה של עובדות סוציאליות את תפקידן.

2 thoughts on “ח”כ פנינה תמנו שטה: “הרווחה כהוספת חטא על פשע טענו פעם אחר פעם שהילד כבר התרגל למשפחה המאמצת”

  1. חברת הכנסת פנינה תמנו שטה צריכה מעל דוכן הכנסת לקרוא לכל העדה האתיופית להפגין מחאה ולכפות על הרווחה להחזיר את הילד למשפחתו הביולוגית.

    1. אתה אומר להחזיר אבל הוא לא היה איתם יום אחד. זה להקריב את הילד לעולה על מזבח הגזענות לנתק אותו ממשפחתו המאמצת ולתיתו למשפחה זרה שאינו מכיר עם מעורבות אימו החולה למצער אך עדיין.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

  Skip to content
אנו שמים דגש רב עבור התאמת אתר אינטרנט זה לתקן הנגישות הישראלי. באתר בוצעו התאמות נגישות לפי תקן 5568 ותקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (התאמות נגישות לשירות), ניתן לגלוש בו באופן נגיש יותר דרך הדפדפנים כרום ופיירפוקסהננו עושים את מירב המאמצים על מנת לבצע התאמות נגישות באתר, ייתכן ובאתר זה ימצאו רכיבים ו/או עמודים אשר אינם עומדים בתקן הנדרש, במידה ונתקלת בכשל נגישות כלשהו נודה לך אם תדווח לנו על כך דרך עמוד יצירת הקשר. אנו נמשיך לעשות כל מאמץ על מנת לאפשר גלישה נגישה ונוחה באתר זה לכולם.
סטטוס תאימות