שרון יוסף שוטר רכז המודיעין שעבד בתחנת משטרה בצפון ירצה 34 חודשי מאסר על קבלת שוחד במסגרת הסדר טיעון ע”פ 5665/19

Spread the love

העליון דחה את ערעורו של השוטר שרון יוסף, והוא ירצה 34 חודשי מאסר, שנקבעו במסגרת הסר יעון בעבירות של לקיחת שוחד, קבלת דבר במרמה, מרמה והפרת אמונים.

שרון יוסף שימש בתפקיד רכז מודיעין בתחנת משטרה, ובמשך ארבע שנים עבר עבירות שוחד רבות. החל משנת 2013 קיבל מתנות כגו חפיסות סיגריות, כדי שמן, בשמים או חומרי בניין משני אזרחים שעימם בא במגע מתוקף תפקידו כרכז מודיעין. בנוסף לכך, קיבל סכומי כסף הנעים בין מאות לבין אלפי שקלים כל פעם משנים האזרחים ובסך הכל 24,000 ש”ח. בד בבד, סייע לאחד האזרחים להשתחרר מספר פעמים מגורמי האכיפה בעת שנתפס מסיע שוהים בלתי חוקיים. לאחר הפעמים שבהם ניתן סיוע זה “זכה” שרון יוסף לקבל סכומי כסף גדולים יותר מהסכומים שקיבל דרך קבע.

השופט ניל הנדל קבע כי לא מצא שיש להתערב בעונש שנגזר ודחה את הערעור.

השופט ניל הנדל לא פרסם את שמו של השוטר, אולם מספר תיק ת”פ 7277-02-19 מעלה את שמו של שרון יוסף.

בבית המשפט העליון בשבתו כבית משפט לערעורים פליליים
ע”פ 5665/19
לפני: כבוד השופט נ’ הנדל
  כבוד השופט ג’ קרא
  כבוד השופט ע’ גרוסקופף
המערער: פלוני
  נ ג ד
המשיבה: מדינת ישראל
ערעור על גזר דינו של בית המשפט המחוזי חיפה מיום 16.07.2019 בת”פ 7277-02-19 שניתן על ידי כבוד השופט א’ אליקים, סג”נ
תאריך הישיבה: ד’ בכסלו התש”ף (02.12.2019)
בשם המערער: עו”ד עופר סבו
בשם המשיבה: עו”ד אופיר טישלר
בשם שירות המבחן למבוגרים:  

גב’ ברכה וייס

פסק-דין

השופט נ’ הנדל:

  1. מונח לפנינו ערעור על חומרת עונש המאסר בפועל שנגזר על המערער – תקופה של 34 חודשים. המערער הורשע, במסגרת הסדר טיעון, בעבירות של לקיחת שוחד, קבלת דבר במרמה, ומרמה והפרת אמונים. הוא שימש בתפקיד רכז מודיעין בתחנת משטרה, ובמשך כארבע שנים עבר עבירות שוחד רבות: החל משנת 2013 קיבל מתנות כגון חפיסות סיגריות, כדי שמן, בשמים או חומרי בניין, משני אזרחים שעמם בא במגע מתוקף תפקידו כרכז מודיעין. בנוסף לכך קיבל סכומי כסף – הנעים בין מאות לבין אלפי שקלים בכל פעם – משני האזרחים, לעיתים מיוזמתם של האזרחים ולעיתים על פי דרישתו המפורשת. בסך הכל קיבל מתנות בשווי אלפי שקלים, וכסף מזומן בסך של כ-24,000 ש”ח. בד בבד, סייע המערער לאחד האזרחים להשתחרר מספר פעמים מגורמי האכיפה בעת שנתפס מסיע שוהים בלתי חוקיים. לאחר הפעמים שבהם ניתן סיוע זה “זכה” המערער לקבל סכומי כסף גדולים יותר מהסכומים שקיבל דרך קבע.
  1. הסנגור הדגיש כי לא מוצו עד תום הליכי השיקום וקבלת תסקיר שירות מבחן, ומן ההסדר שנערך עם המערער עולה, להשקפתו, כי היה מקום לעשות זאת. כן הדגיש את האמור בתסקיר שירות המבחן, המתאר את מצבו של המערער כתוצאה מחוויות קשות שעבר במסגרת שירותו. אחרון, המערער סבר כי העונש חמור מדי בכל מקרה. מן הצד האחר, בא כוח המדינה תמך בעונש המאסר שנגזר על המערער.
  1. הדבר לא ייחשב לתגלית אם נאמר כי עבירת השוחד דורשת ענישה מחמירה. העבריין פוגע באינטרס הציבורי, בטוהר המידות של עובדי הציבור, ובאמון ציבור. תפקידו של רכז מודיעין חיוני ורגיש כאחד. רכז מודיעין – כשמו כן הוא. הוא מרכז מידע חיוני, שלא פעם ולא פעמיים מניע את גלגלי החקירה ואת יכולת המשטרה לאכוף את החוק ולהתמודד עם הפשיעה, שבעוד שתוצאותיה גלויות לנו – מנגנוניה סמויים מן העין. במובנים רבים, רכז המודיעין הוא נציג המשטרה ב”רחוב” ובצללי הרחוב. זהו תפקיד שדורש אחריות ושיקול דעת. בענייננו, המערער הפר את החובה המוטלת עליו ברגל גסה. הוא קיבל כספים ומתנות מגורמים שונים במסגרת תפקידו, וסייע לחלק מאותם גורמים במהלך “הסתבכותם” עם גורמי האכיפה. הוא אף זכה לסכומי כסף מוגדלים לאחר מתן הסיוע. לכך יש להוסיף כי העבירות בוצעו במשך תקופה ארוכה. גם אם אין אירוע אחד בעל עוצמה בולטת במיוחד, הצטברות המעשים והתפרשותם על פני תקופה ממושכת דורשות החמרה בעונש. זאת כדי להרתיע עובדי ציבור בכלל, אנשי משטרה בפרט, ורכזי מודיעין בפרט שבפרט. לכן, הגם שהסנגור העלה טענות רלוונטיות להקלה בעונש – בסיכומו של דבר התוצאה שאליה הגיע בית משפט קמא אינה חמורה בראי עקרון ההלימה, והיא משקללת את השיקולים לקולא שציין הסנגור, לרבות הודאת המערער.
  1. לא מצאתי כי יש הצדקה להתערב בעונש שנגזר. הערעור נדחה.

           על המערער להתייצב לתחילת ריצוי עונשו בבימ”ר קישון ביום 31.12.2019, לא יאוחר מהשעה 10:00 או על פי החלטת שב”ס, כשברשותו תעודת זהות או דרכון. על המערער לתאם את הכניסה למאסר, כולל האפשרות למיון מוקדם, עם ענף אבחון ומיון של שב”ס בטלפונים: 08-9787377, 08-9787336.

           ניתן היום, ‏י”ד בכסלו התש”ף (‏12.12.2019).

ש ו פ ט ש ו פ ט ש ו פ ט

_________________________

19056650_Z02.docx   מא

מרכז מידע, טל’ 077-2703333, 3852* ; אתר אינטרנט, http://supreme.court.gov.il

Print Friendly, PDF & Email

אדם

כתב לענייני משפט.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

  Skip to content
אנו שמים דגש רב עבור התאמת אתר אינטרנט זה לתקן הנגישות הישראלי. באתר בוצעו התאמות נגישות לפי תקן 5568 ותקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (התאמות נגישות לשירות), ניתן לגלוש בו באופן נגיש יותר דרך הדפדפנים כרום ופיירפוקסהננו עושים את מירב המאמצים על מנת לבצע התאמות נגישות באתר, ייתכן ובאתר זה ימצאו רכיבים ו/או עמודים אשר אינם עומדים בתקן הנדרש, במידה ונתקלת בכשל נגישות כלשהו נודה לך אם תדווח לנו על כך דרך עמוד יצירת הקשר. אנו נמשיך לעשות כל מאמץ על מנת לאפשר גלישה נגישה ונוחה באתר זה לכולם.
סטטוס תאימות