הוויקיליקס של עולם המשפט: חומרי הטלפון של עו”ד אפי נוה הודלפו אלפי קבצים בהם שיחות רגישות של שופטי עליון, מחוזי, פרקליטים, שרים ועיתונאים

Spread the love

בימים האחרונים דלפו אלפי קבצים, בהם תמונות, סרטונים והודעות, שהיו שמורים במכשיר הטלפון של יו”ר לשכת עורכי הדין לשעבר אפי נוה. כך נחשף הערב (שלישי) בחדשות 13. זאת, על אף שהיו אמורים להישמר בידי מערכת אכיפת החוק, וחרף המאמצים הכבירים שעשתה הפרקליטות כדי לשמור על המידע חסוי. החשש כעת הוא שהקבצים יגיעו לגורמים עבריינים, וישמשו לסחיטת בכירים במערכת המשפט ובפוליטיקה.

המידע שהיה שמור בטלפונים, שמצויים בידי גורמי החקירה, הגיע ללא מעט גורמים שאינם קשורים לפרשת “מין תמורת מינוי” – ולכמה מהם יש זיקה לארגוני פשיעה. מהתרחיש הזה חששו בפרקליטות ובמערכת המשפט, וגם נווה עצמו. מדובר בשיחות רגישות שניהל עם שופטי ביהמ”ש העליון, נשיאי בתי משפט, עורכי דין בכירים, שרים ופוליטיקאים, וגם עיתונאים בכלי תקשורת.

ההשלכות של דליפה זו, שטרם ברור כיצד קרתה, עלולות להיות כבדות משקל. מכיוון שמדובר בשיחות רגישות בין הדרגות הבכירות ביותר בעולם המשפט ובמערכת אכיפת החוק, החשש העיקרי הוא מפני אפשרות שהמידע – שהגיע כבר לגורמים בעלי אינטרסים שונים – ישמש ככלי להפעלת לחצים.

בעניינם של שופטים בכירים מכהנים – מידע מביך עלול לשמש ככלי לסחיטה ולהטיית משפטים. גם עורכי דין עשויים להיות נתונים לסחיטה בהקשר זה.

נוסף לכך, ידוע שנווה היה בקשר עם הגורמים הבכירים ביותר בפרקליטות. במידה שיש שם שיחות על תיקים רגישים, על סודות מקצועיים או אינטימיים של פרקליטים – אלו יכולים להיות כלי בידי גורמים בעלי אינטרסים.

עיתונאים עלולים להיפגע שכן המקורות שלהם, השיחות שלהם וסודות מעולם המשפט עלולים להיחשף. בנוסף, כל הודעה או שיחה מוקלטת של נוה עם פוליטיקאי – עלולה להיחשף גם כן.

Print Friendly, PDF & Email

אדם

כתב לענייני משפט.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

  Skip to content
אנו שמים דגש רב עבור התאמת אתר אינטרנט זה לתקן הנגישות הישראלי. באתר בוצעו התאמות נגישות לפי תקן 5568 ותקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (התאמות נגישות לשירות), ניתן לגלוש בו באופן נגיש יותר דרך הדפדפנים כרום ופיירפוקסהננו עושים את מירב המאמצים על מנת לבצע התאמות נגישות באתר, ייתכן ובאתר זה ימצאו רכיבים ו/או עמודים אשר אינם עומדים בתקן הנדרש, במידה ונתקלת בכשל נגישות כלשהו נודה לך אם תדווח לנו על כך דרך עמוד יצירת הקשר. אנו נמשיך לעשות כל מאמץ על מנת לאפשר גלישה נגישה ונוחה באתר זה לכולם.
סטטוס תאימות