השופט שמואל מלמד ביהמ”ש שלום תל אביב טען שהנאשם יורי דנילוב באולם והרשיע אותו – אך הוא בכלל היה בבית‎ ת”פ 37800-10-17

Spread the love

השופט שמואל מלמד, ביהמ”ש שלום תל אביב, הרשיע את יורי דנילוב בן ה-37 באחזקת סכין. לפי פרוטוקל הדיון הוא הודה באשמה בפני השופט ואף הצטער על המעשה. אלא שבתאריך שבו נערך הדיון דנילוב היה בכלל במעצר בבית, והאזיק האלקטרוני שעל רגלו מוכיח זאת: “לא יצאתי בכלל באותו היום, הם החליטו מבלי לשאול אותי שאני מודה”.

לפני כחודשיים התקיים דיון בעניינו של יורי דנילוב בן ה-37 מחדרה, ובפרוטוקול נרשם כי הוא נכח בבית המשפט וכי הצדדים הגיעו להסדר טיעון. הנאשם אף צוטט אומר שהוא “מודה ומאשר” ומביע חרטה, אלא שדנילוב נמצא בימים אלה במעצר בית עם איזוק אלקטרוני במעקב GPS צמוד, וטוען שכלל לא נכח באולם. בעקבות פניית ערוץ 12 לפרקליטות, החליטה השופטת נועה תבור, באישור הפרקליטות לבטל את ההרשעה.

בפרוטוקול צוטט דנילוב כאומר: “אני מצטער על מה שקרה, המצב הכלכלי שלי לא טוב, אבקש שהקנס יהיה בתשלומים“. כהוכחה לטענתו שלא היה במקום, מציג דנילוב שיחת טלפון בינו לבין שירות בתי הסוהר, שם מאשרים על פי המעקב שלא יצא מביתו באותו היום וכלל לא נכח בדיון.

עובדה נוספת שהופכת את הסיפור לתמוה במיוחד, היא שהגוף שאמור מראש לאשר את יציאתו של יורי מהבית הוא בית המשפט. ואולם, אישור כזה לא הומצא, ועל כן לא ברור איך קיים בית המשפט דיון שבו דנילוב כביכול נוכח.

בשעות הבוקר, לאחר פניית ערוץ 12 והעברת הערעור מטעמו של דנילוב באמצעות עו”ד נתן שרייבר לבית המשפט המחוזי, פתחו בפרקליטות בבדיקה מהירה והגיעו למסקנה יוצאת הדופן שיש לבטל את ההרשעה מחמת הגנה מן הצדק. כלומר, להכיר בעוול שנגרם לדנילוב ולזכות אותו מאשמה. ההחלטה להרשיע את דנילוב בטעות נבעה מזיוף מכוון של השופטת נועה תבור.

לא יצאתי ביום הזה בכלל מהבית, ושם בפרוטוקול כתוב שהייתי, אמר דנילוב על המקרה המטריד. “מקומם אותי איך הפרקליטות יכולה לעשות דברים כאלה“.

כתוב ‘הנאשם מופיע בעצמו’, איך אני עומד לפניו אם אני פה?“, תהה דנילוב. “יש מפקחת ויש לי איזוק על הרגל. “הם החליטו מבלי לשאול אותי שאני מודה בתיק ורשמו שאני מודה, אני לא מודה בכלום, מי זה הפרקליט והשופט הזה?“.

פרקליטו של דנילוב, ד”ר נתן שרייבר, ערער לבית המשפט המחוזי ובמקביל הגיש תלונה לנציב קבילות השופטים ולפרקליט המדינה.

“אני חושב שזו שערורייה בדרגה ראשונה”,

אמר עו”ד שרייבר.

“המערכת צריכה לבדוק את עצמה הפרקליטות גם איך יכול להיות שדינו נחרץ ללא שהוא נמצא שם, צריך לעשות סדר. האירוע הזה הוא עוול שזועק לשמיים אני חושב שצריכים להיות מודאגים מהדבר הזה”.

מהרשות השופטת נמסר בתגובה: “שופטת בית המשפט המחוזי בתל אביב דבורה ברלינר הורתה למדינה, לבדוק את הטענות בהודעת הערעור שמא יתייתר הדיון ולהעביר את התיק לעיונה ביום 1.1.20. בנסיבות אלו מן הראוי להמתין לתוצאות בדיקת המדינה אשר בשים לב אליהן תינתן החלטה מתאימה על ידי בית המשפט”.

Print Friendly, PDF & Email

אדם

כתב לענייני משפט.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

  Skip to content
אנו שמים דגש רב עבור התאמת אתר אינטרנט זה לתקן הנגישות הישראלי. באתר בוצעו התאמות נגישות לפי תקן 5568 ותקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (התאמות נגישות לשירות), ניתן לגלוש בו באופן נגיש יותר דרך הדפדפנים כרום ופיירפוקסהננו עושים את מירב המאמצים על מנת לבצע התאמות נגישות באתר, ייתכן ובאתר זה ימצאו רכיבים ו/או עמודים אשר אינם עומדים בתקן הנדרש, במידה ונתקלת בכשל נגישות כלשהו נודה לך אם תדווח לנו על כך דרך עמוד יצירת הקשר. אנו נמשיך לעשות כל מאמץ על מנת לאפשר גלישה נגישה ונוחה באתר זה לכולם.
סטטוס תאימות