הקורבנות העיקריים הם מזרחיים, עולים וחרדים – עמותת ע.ל.י.ה. בכנסת ישראל

Spread the love

השדולה בכנסת למניעת הוצאת ילדים מביתם בכפיה יצאה לדרך בראשותה של ח”כ מרינה סולודקין, בשילוב עמותה לזכויות ילדים והורים ע.ל.י.ה.

באמצעות פרופ’ אסתר הרצוג – יו”ר עמותת ע.ל.י.ה. ודוברת העמותה – גב’ איילה שטגמן אשת חינוך, יועצת אסטרטגית ודוברת בכנסת ישראל.

חברי כנסת שהשתתפו במפגש: ד”ר מרינה סולודקין, ח”כ – קדימה, גב’ ציפי לבני, ח”כ – קדימה, מר אברהם מיכאלי, ח”כ תנועת ש”ס ועוד.

במפגש נוסף בכנסת ישראל מיום 22.12.09 למניעת הוצאת ילדים בכפיה מביתם ממשפחות נורמטיביות, השתתפו חברי כנסת מכל התנועות החברתיות, ופעילים חברתיים מעמותות שונות: עמותת ע.ל.י.ה. בראשות פרופ’ אסתר הרצוג, עמותת מגן לזכויות אנוש, התנועה למען עתיד ילדינו ועוד.

ד”ר מרינה סולודקין, מסרה, כי לאחרונה הינה עמוסה בריבוי מקרים בהם הורים נורמטיביים מאבדים ילדיהם כתוצאה מהתערבות בוטה וחדירת פקידי סעד למשפחות באמצעים אלימים ממש של רשויות הרווחה.

ד”ר מרינה סולודקין הוסיפה ואמרה כי התחילה את הלובי למען מניעת הוצאת ילדים בכפיה מהוריהם יחד עם חברותיה, פרופ’ אסתר הרצוג וגב’ איילה שטגמן פעילה מהליכוד.

ד”ר מרינה סולודקין הראתה חבילה אדירה של מכתבים ופניות בנושא הוצאת ילדים בכפיה מהבית. מסרה, כי בישיבה הראשונה בשדולה למניעת הוצאת ילדים בכפיה, היתה הצלחה גדולה בשל התערבות תקשורת רוסית, שסייעו לאוכלוסיה במגזר זה.

עוד הוסיפה מרינה, כי לצערה הרב, רבו הפניות של המגזר האתיופי והמגזר הישראלי. היא רואה עליה רבה בהוצאת ילדים בכפיה מביתם מ- 3 מגזרים עיקריים: עולים חדשים מחבר העמים, חרדים וילדי מזרחים.

ד”ר מרינה סולודקין מסרה שכשהיא הסבירה לחברי כנסת בסיעת קדימה, כי ילדים מוצאים מביתם בשל עוני המשפחות. חלק מחברי הכנסת לא האמינו שיהודים הורסים, חומסים וגוזלים זכויות של ילדים והורים.

ח”כ ציפי לבני, הוזמנתי על ידי מרינה סולודקין לשדולה למניעת הוצאת ילדים בכפיה ממשפחות נורמטיביות. אני חייבת לציין, שאינני מעורה בנושא, אולם הדבר מזעזע ואני אשתדל לפעול למניעת הוצאת ילדים מביתם בכפיה, ואשתף פעולה ואסייע ביחד עם מרינה, למניעת הוצאת ילדים מהוריהם הנורמטיביים.

משה שלם, עיתונאי ומייסד בעמותת ע.ל.י.ה. מדינת ישראל חתמה לפני 18 שנים על אמנת זכויות הילד. על פי חוק חובה על חברי הכנסת שחתמו על האמנה, לחוקק חוקים על יסוד ותשתית האמנה עליה חתמו. באופן תמוה ובלתי מתקבל על הדעת לא חוקק חוק על פי אמנת זכויות הילד. אם כך, יש לבטל את האמנה לאלתר ו/או לחוקק חוק בנושא.

ח”כ אברהם מיכאלי, אנחנו בתנועת ש”ס נגד קבעון מחשבתי של פקידי סעד, שסבורים שהם יודעים יותר טוב מההורים כיצד על ההורים לגדל את ילדיהם. מי שסובל כיום הם ההורים שנותרים חסרי ישע מול כח אדיר שמחליט וקובע בשבילם מי יגדל את ילדיהם וכיצד יגדלו את ילדיהם. יש תעשיית אבחונים שלמה לילדים, ואנו נמזער את יכולת פקידי הסעד להמשיך לפעול במתכונת הנוכחית.

ד”ר מרינה סולודקין, ח”כ, יש לנו אהדה ותמיכה מש”ס, יהדות התורה ועוד מפלגות רבות. אני מאמינה שאנו נצליח לשנות את החקיקה.

Print Friendly, PDF & Email

לורי שם טוב

עיתונאית הסוקרת רווחה, עוולות המבוצעות על ידי שופטים נגד אזרחים, וניצול לרעה של עובדות סוציאליות את תפקידן.

One thought on “הקורבנות העיקריים הם מזרחיים, עולים וחרדים – עמותת ע.ל.י.ה. בכנסת ישראל

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

  Skip to content
אנו שמים דגש רב עבור התאמת אתר אינטרנט זה לתקן הנגישות הישראלי. באתר בוצעו התאמות נגישות לפי תקן 5568 ותקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (התאמות נגישות לשירות), ניתן לגלוש בו באופן נגיש יותר דרך הדפדפנים כרום ופיירפוקסהננו עושים את מירב המאמצים על מנת לבצע התאמות נגישות באתר, ייתכן ובאתר זה ימצאו רכיבים ו/או עמודים אשר אינם עומדים בתקן הנדרש, במידה ונתקלת בכשל נגישות כלשהו נודה לך אם תדווח לנו על כך דרך עמוד יצירת הקשר. אנו נמשיך לעשות כל מאמץ על מנת לאפשר גלישה נגישה ונוחה באתר זה לכולם.
סטטוס תאימות