4.5 שנות מאסר נגזרו על מאנאמטו יצחק אספה (21) דרס את הנער ארי נשר וחברו ונסע למסיבה ברח’ בן אביגדור בתל אביב ת”פ 58992-10-18

Spread the love

השופט צבי גורפינקל גזר עונש של 4.5 שנות מאסר לשחקן הכדורגל בקבוצת מ.ס. אשדוד מאנאמטו יצחק אספה (21), דרס את הנער ארי נשר ז”ל והפקיר אותו ואת חברו שרכב על אופניו על הכביש, ולאחר מכן נסע למסיבה נוספת במועדון ברחוב בן אביגדור בתל אביב, זאת לאחר שסיים לחגוג במועדון “לייט האוס” בנמל תל אביב יום הולדת לחברו אור דסה. אספה שיקר את השוטרים שתשאלו אותו, כפר בעבירות שיוחסו לו בכתב האישום וטען כי לא הרגיש כלל שפגע במישהו, סבר שנגרם לו תקר בגלגל, הכחיש כי עצר את נסיעתו וטען שנסע נסיעה רצופה ולא הבחין כלל בתאונה שנגרמה שבה היה מעורב רכבו.

העונש המירבי על הפקרה הינו 14 שנות מאסר.

ביום 24.9.18 בשעה בשעה 03:25 לפנות בוקר בעת שיצחק אספה נהג ברכבו לכיוון רח’ בן אביגדור תל אביב, כשהגיע לשד’ רוקח בת”א מכיוון מערב למזרח, הילד ארי נשר רכב על אופניו של חברו מקדימה, כשהם רוכבים לפני הרכב של אספה, כשהוא במרחק של כ-15 מ’ מאחוריהם. האופניים סטו שמאלה, ואז אספה התנגש בהם בעוצמה בחלקו הימני קדמי של רכבו ובמקום נשמע רעש חזק.

כתוצאה מהתאונה, הועפו ארי נשר וחברו הקטן מהאופניים, כשארי נשר הוטל על מעבר חצייה שנמצא במרחק של 23 מ’ ממקום התאונה, והאופניים הועפו למרחק של 15 מ’ ונגרם להם נזק רב, כאשר הכידון והגלגל האחורי נותקו ממקומם.

לרכבו של אספה נגרם נזק בחלק הקדמי ימני, המראה קדמית ימנית נותקה מגוף הרכב, נגרם שבר בפגוש ימני קדמי ושבר בפנס ימני קדמי ועיוות בכנף ימין.

לאחר התאונה המשיך יצחק אספה בנסיעתו, ונמלט מהמקום לכיוון רח’ בן אביגדור. הוא עזב את המקום בלא שעמד על תוצאות התאונה, ובלא שהושיט עזרה לארי נשר ז”ל, ולקטין הנוסף ששכבו על הארץ.

כעבור מספר דקות התקשר אספה לחברו עומר 4 פעמים, אמר לו שהוא חושב שיש לו תקר בגלגל, ואח”כ אמר כי פגע במשהו והמשיך לנסוע. כשהגיע לרח’ בן אביגדור בת”א, החנה את רכבו, בחן את הנזקים שנגרמו לרכב והמתין ל-2 חבריו. כאשר הגיעו החברים של אספה, אמר אור לאספה כי הוא יודע שניתן לפנות לחב’ אלדן שהשכירה את הרכב, ולתאם את העברת הרכב שנפגע בתאונה למוסך. אור התקשר ממכשיר הטלפון של אספה לחב’ אלדן וביקש כי יגיע גרר להסיע את הרכב מהמקום.

אספה טען בפני עומר ואור כי אינו יודע במה פגע, והיכן אירעה התאונה, והשלושה החליטו לנסוע ברכבו של עומר כדי לנסות לאתר את מקום התאונה שבה היה מעורב אספה, ולהחזיר את אור לנמל ת”א. כאשר הגיעו השלושה למקום התאונה, הבחינו שם בכוחות משטרה ובחלקים של רכב הקאיה של אספה שהיו מפוזרים על הכביש, והמשיכו בנסיעה כאשר אור ירד בחניון האוטובוסים בצומת, ואספה ועומר חזרו לרח’ בן אביגדור.

בשעה 05:20 בבוקר, בעוד אספה ועומר המתינו לגרר כדי שיקח את הרכב למוסך, הגיעו למקום שוטרים שביצעו סריקות כדי לאתר את הרכב שנראה נמלט ממקום התאונה. כאשר הבחינו ברכב, פנו השוטרים לאספה ושאלו אותו בקשר לנזקים שנראו על הרכב, ואספה השיב כי הנזק נגרם בעת שהחנה את הרכב ברח’ בן אביגדור, והוא עצמו שהה בתוך המועדון, והרכב נפגע כאשר היה בחנייה כשהוא לא היה לידו. עוד שיקר אספה לשוטרים, כי חברו עומר, הוא זה שנהג ברכב ולא הוא.

כתוצאה מהתאונה נגרמו לארי נשר ז”ל חבלת ראש קשה, דמם תת קשתי בהיקף נרחב, חבלה בריאה השמאלית, שברים בעצם השכם השמאלית ובזרוע, חבלה בטחול, דימום תוך בטני ופצעים רבים. הוא פונה לבית החולים איכילוב בת”א כשהוא מחוסר הכרה, וביום 27.9.18 נקבע כי הוא במצב מוות מוחי. הקטין השני נפגע ונגרמו לו פצעי שפשוף וחתכים.

השופט גורפינקל דחה את קביעות שירות המבחן, שביקשו לקבוע לאספה עונש של עבודות שירות וצו מבחן: “קצין המבחן יוצא אך ורק מנקודת מבטו של הנאשם ושיקומו בלבד, ללא כל התייחסות לאינטרס הציבורי ולטובת הציבור, ותוך התעלמות מהם. תפקידו של בית המשפט שונה מזה של קצין המבחן, אשר בניגוד לו, שרואה אך ורק את ההיבט הצר מנקודת מבטו של הנאשם, בית המשפט רואה את ההיבטים הכוללים של האירוע תוך שקילת היבט הענישה אל מול היבט השיקום“.

השופט ציין כי אספה פעל בשיקול דעת ובקור רוח, כדי להרחיק עצמו מהאירוע, על ידי שיתוף עצמו בהרחקת הרכב מהמקום, בשקריו לשוטרים כי הרכב נפגע בחנייה בעוד הוא נמצא כביכול במסיבה, וכי חברו נהג ברכב ולא הוא.

החוצפה של יצחק אספה, טען שמפלים אותו בגלל צבע עורו והשתייכותו העדתית. השופט גורפינקל קבע:

“אני דוחה גם את הטענה שנרמזה כאילו בשל השתייכותו העדתית או מוצאו של הנאשם מחמירים עמו. ההתייחסות אל הנאשם היא כמו אל כל נהג אחר שהיה מעורב בתאונה, נטש את הנפגעים, הפקיר אותם ונמלט מהמקום מבלי להושיט עזרה, ומבלי לעמוד על תוצאות הפגיעה, ומבלי להזעיק עזרה או לדווח על אירוע התאונה”.

המחוקק קבע 14 שנות מאסר על עבירת ההפקרה, אולם השופט גורפינקל גזר את עונשו של אספה ל-4.5 שנות מאסר בניכוי 7 ימים בהם היה עצור ושלילת רישיון נהיגה  לתקופה של 6 שנים. בנוסף, חוייב אספה בפיצוי של 20 אלף ש”ח להוריו של ארי נשר ז”ל ופיצוי 5000 ש”ח לקטין השני שנפצע והופקר. הפיצויים ישולמו עד ליום 30.6.2020.

58992-10-18

Print Friendly, PDF & Email

אדם

כתב לענייני משפט.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

  Skip to content
אנו שמים דגש רב עבור התאמת אתר אינטרנט זה לתקן הנגישות הישראלי. באתר בוצעו התאמות נגישות לפי תקן 5568 ותקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (התאמות נגישות לשירות), ניתן לגלוש בו באופן נגיש יותר דרך הדפדפנים כרום ופיירפוקסהננו עושים את מירב המאמצים על מנת לבצע התאמות נגישות באתר, ייתכן ובאתר זה ימצאו רכיבים ו/או עמודים אשר אינם עומדים בתקן הנדרש, במידה ונתקלת בכשל נגישות כלשהו נודה לך אם תדווח לנו על כך דרך עמוד יצירת הקשר. אנו נמשיך לעשות כל מאמץ על מנת לאפשר גלישה נגישה ונוחה באתר זה לכולם.
סטטוס תאימות