בר אל פאוץ בחור צעיר שגדל והתחנך במוסדות הרווחה הפך לעבריין בחסות משרד הרווחה ומצא את עצמו בכלא על פריצה לבית כנסת לאחר שגנב 300 ש”ח למנת סם ת”פ 51265-06-18 ת”פ 31292-09-19

Spread the love

סיפור עצוב ביותר, עם תוצאה טראגית ידועה מראש. מדובר בבחור צעיר בשם בר אל פאוץ, שכל חייו הם סאגה עצובה. בר אל גדל והתחנך במוסדות הרווחה הסגורים מגיל 13 שנים, נזרק לרחוב בגיל 18 שנים. כמובן שהוא לא גוייס לצה”ל. לא נתנו לו סיכוי לחיים נורמטיביים. בר אל, חי מהיד אל הפה, התפרנס מעבודות מזדמנות, כשהוא ישן במחסנים פתוחים, מחפש לעצמו זולות ומקומות נטושים להניח את ראשו, והתמכר לסמי רחוב.

כל מי שמכיר את בר אל פאוץ, יודע להעיד שמדובר בבחור עם לב זהב, לא אלים, שרק רוצה שיאהבו אותו. גם העבירות שביצע מעידות על עליבות וחוסר יכולת לשרוד את חייו.

בעבירותיו של פאוץ אין אלימות. הוא גונב כספים זעומים כדי לשרוד ולקנות מנת סם ולהעביר את היום. עצם פעולת הגניבה מבישה אותו מאוד, ולכן הוא פורץ למקומות – שקל להיכנס אליהם, כמו בית כנסת. בר אל פאוץ יהודי, וביצע את עבירת החדירה לבית הכנסת, במצב של יאוש. בין עבירותיו גנב תיק מחדר כושר לבחור. תיק נוסף נגדו מספר על בעל עסק ששכח מפתח במנעול בית העסק, בר אל לקח את המפתח, כפי הנראה במטרה להיכנס לבית העסק, וגם פרץ למונית מרצדס שחנתה בעיר דימונה, כדי לגנוב את קופסת המטבעות.

לו היה בר אל פאוץ מיוצג על ידי עורכי דין פרטיים, סביר להניח, שהמדינה הייתה בוחרת לשקם אותו, הוא היה מקבל מקום מגורים, היו מוצאים לו מקור פרנסה, והוא היה מבצע עבודות שירות, אולם מזלו של בר אל, לא שפר עליו והוא יוצג על ידי הסנגוריה הציבורית, והעונש בהתאם: 36 חודשי מאסר בפועל, בניכוי ימי מעצרו על פי רישומי שב”ס.

שיא העליבות בעבירותיו של בר אל, שהוביל אותו לסגירת עסקת טיעון, הייתה התפרצות לבית הכנסת, לשם נכנס דרך חלון שנשכח פתוח, וגנב מקופת צדקה 300 ש”ח.

תסקיר שירות המבחן סקר את חייו של בר אל פאוץ. מסופר שהתמכר לסמים מגיל 13 שנים, וכבר בגיל 14 נעצר. אחר כך שולב במוסדות הרווחה הסגורים והנוקשים, שלא ניתן לשרוד אותם: מוסד ליפתא, מוסד שיטה, והמוסד הפסיכיאטרי הידוע לשימצה מעון גילעם.

ילד שגדל במוסדות הרווחה, אין לו סיכוי להפוך לבחור תורם ומועיל לחברה. מוסדות הרווחה הסגורים והנוקשים הופכים את הילדים לעבריינים בעל כורחם, מאחר ומדובר במוסדות אלימים, המסממים את הנערים בסמים פסיכיאטריים, כשבגיל 18 הילדים נזרקים לרחוב, לאחר שגופם מפוצץ בסמים הפסיכיאטריים, הם מחפשים את המנה שקיבלו חינם במוסד, ברחוב.

תסקיר שירות המבחן מתאר כיצד שוחרר בר אל פאוץ ממעצר “דלת לדלת” (יציאה מהכלא בליווי “סוהרת” מקהילה סגורה) ביום 21.11.2018 לקהילה טיפולית סגורה הנקראת “הדרך”, כשהוא מפגין מוטיבציה ועמד בדרישות הגורמים המטפלים, תוך שניכר בו רצון לשינוי. במקום זה החזיק מעמד 9 חודשים, עד שהתנכלו לו והוא הושעה למשך יומיים מהקהילה, לצורך חשבון נפש.

בר אל, שאין לו בית, סולק מתוך הקהילה לרחוב, כך שמה הפלא שהוא חזר לסורו? העובדות מדברות בעד עצמן. מוסדות השיקום של המדינה מתנהלים בדרך מחמירה ונוקשה, שלא ניתן להתמיד ב”טיפול” שלהם, במקום לחבק ולתמוך, הם מסלקים לרחוב בחור חסר בית בצורה מבישה ומעליבה, ומורידים לו את כל הרצון שהפגין לחזור למוטב, לבצע עבירות.

בר אל פאוץ בדברו לעונש, הביע צער וחרטה וסיפר שאיש אינו עוזר לו. הוא אמר שהוא לא רצה לחזור לבית הסוהר, אולם לא ידע מה לעשות במצב שבו חש תסכול ודיכאון ושב והביע צער וחרטה.

השופט יואב עטר, לא חש רחמים כלפי בר אל פאוץ, והחמיר איתו בצורה קיצונית, גזר נגדו 36 חודשי מאסר, מה שאומר “מעגל שוטה”. בר אל ישוחרר בעוד 3 שנים פחות או יותר ממה שנותר לו מהכלא, ויחזור אל הרחוב. בכלא הוא יכיר עבריינים, ויחזור למצב הישרדותי. אין מי שיפקיד קנטינה לבר אל, והוא ייאלץ לפרנס את עצמו ולהתקמבן עם אסירים כדי לשרוד את התקופה הקשה.

גורלו של נער שלא זכה לחמלה או עדנה בחייו בגזר דין מקומם.

51265-06-18.pdf

Print Friendly, PDF & Email

אדם

כתב לענייני משפט.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

  Skip to content
אנו שמים דגש רב עבור התאמת אתר אינטרנט זה לתקן הנגישות הישראלי. באתר בוצעו התאמות נגישות לפי תקן 5568 ותקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (התאמות נגישות לשירות), ניתן לגלוש בו באופן נגיש יותר דרך הדפדפנים כרום ופיירפוקסהננו עושים את מירב המאמצים על מנת לבצע התאמות נגישות באתר, ייתכן ובאתר זה ימצאו רכיבים ו/או עמודים אשר אינם עומדים בתקן הנדרש, במידה ונתקלת בכשל נגישות כלשהו נודה לך אם תדווח לנו על כך דרך עמוד יצירת הקשר. אנו נמשיך לעשות כל מאמץ על מנת לאפשר גלישה נגישה ונוחה באתר זה לכולם.
סטטוס תאימות