עבודות שירות לשוטר העבריין מיכאל מיכאלוב שעשה שימוש לרעה בכוח המשרה ועבירת הדחה בעדות – כתב דוח כוזב נגד אזרח שתקף אותו ואיים עליו ת”פ 64917-02-18

Spread the love

מפחיד לגלות שוטרים שאמורים לשמור על ביטחון האזרחים, מתגלים כעבריינים שאינם בוחלים לבצע עבירות פליליות קשות ביותר נגד אזרחים חסרי ישע, ועד שמתקבל גזר הדין בעניינם, חולפות שנים רבות, וזאת לאחר שהוגש תיקון כתב אישום והוסכם על העונש שלרוב הוא קל ולא משקף את חומרת העבירות שביצעו.

זה המקרה שלפנינו. כנגד השוטר העבריין מיכאל מיכאלוב נגזרו 7 חודשי עבודות שירות ב”גשר” – קרן למפעלי שיקום, ברח’ מנאי 5, איזור תעשיה חדרה, כשרק ביום 11/3/2020 הוא יתייצב אצל מנהל עבודות השירות, ואפילו לא יתחיל את עבודתו במפעל בתאריך שנקבע.

השוטר מיכאל מיכאלוב הורשע בשימוש לרעה בכוח המשרה, בכך שביצע מסירת ידיעה כוזבת וביצע הדחה בעדות.

ביום 16.4.16 התקשר אמנון אברמוב, למשטרה ודיווח כי שכנתו המתגוררת בדירה הסמוכה, ברח’ דוד אלעזר 863 באור עקיבא, מפרה צו הטרדה מאיימת שביקש וקיבל נגדה בביהמ”ש, והיא דופקת בחוזקה על הקיר המשותף בין הדירות ומטרידה את שלוותו.

השוטר מיכאל מיכאלוב הגיע לדירתה של השכנה כשהוא מלווה בשוטר מתנדב דוד גרשי, דפק על הדלת במשך שניות בודדות ובאין מענה עזב את המקום. השכן המתלונן שצפה במתרחש דרך עינית הדלת, יצא מדלת ביתו אל חדר המדרגות, וקרא לשוטר מיכאל מיכאלוב, על מנת לברר מדוע הוא כבר עוזב את המקום. השוטר עלה במדרגות לקומת דירתו של המתלונן אברמוב וגם המתנדב, והתנהל שיג ושיח סביב הסיבה להזעקת המשטרה למקום.

כשהשכן המתלונן הבין שהמשטרה עומדת לעזוב את המקום, מבלי לספק מענה לתלונתו, הוא הזמין את השוטרים להיכנס לביתו, על מנת לתמוך את דבריו במסמכים נוספים, כשהוא מסמן בידיו לשניים להיכנס, ובעודו מסמן לשוטר להיכנס לביתו, אחז קלות באצבע האמה הימנית של השוטר מיכאלוב.

בתגובה לנגיעה בידו של השוטר מיכאלוב, הוא הודיע למתלונן שהוא מעוכב וכי עליו להתלוות לתחנת המשטרה בחדרה, תחנת מחוז חוף.

בהמשך לכך, רשם השוטר דוח פעולה כוזב, לפיו המתלונן תקף אותו ואיים עליו, כל זאת במטרה להצדיק את עיכובו של אברמוב. בעקבות הדיווח הכוזב, אברמוב עוכב בתחנה, ונכלא בתא המעצר שבתחנה, בו שהו באותו זמן עצורים נוספים, והוא נחקר באזהרה בחשד לעבירה של הפרעה לשוטר במילוי תפקידו. כעבור מספר שעות שוחרר אברמוב.

בהכרעת הדין נקבע כי במעשיו של השוטר מיכאל מיכאלוב, הוא עשה שימוש לרעה בכוח משרתו, שלא כדין, באופן שרירותי הפוגע בזכותו של המתלונן, ושיבש והכשיל הליך שיפוטי נגדו.

באישום השני, נאשם השוטר מיכאל מיכאלוב, כי פנה לאחיו של המתלונן רוברט אברמוב, בבקשה להיפגש עם המתלונן אמנון אברמוב, ולעשות איתו “סולחה”. הפגישה בין הצדדים תואמה ליום 15.4.18 בביתו של רוברט בשעות הערב. בפגישה נכחו השוטר מיכאל מיכאלוב ואדם נוסף שהגיע מטעמו, אמנון אברמוב ואחיו רוברט. בסיום הפגישה סיכמו כי השוטר מיכאל מיכאלוב יתנצל, וייגש עם אמנון אברמוב לעורך דין מטעמו של השוטר, על מנת שאמנון אברמוב יחתום על תצהיר, המאמת את חזרתו מהתלונה במח”ש.

עוד סיכמו כי השוטר מיכאלוב יעביר לאמנון פיצוי בגובה שכר הטרחה ששילם אמנון אברמוב לעורך דין אשר טיפל במסגרת התיק המשטרתי שנפתח לו, כמתואר באישום הראשון.

ביום 16.4.18 בשעות אחר הצהריים, נפגשו הצדדים אצל עו”ד נוח שמאילוב, באור עקיבא. בפגישה, העביר מיכאל מיכאלוב למתלונן אמנון אברמוב תצהיר כוזב, בו מסביר אברמוב, לכאורה, מדוע הוא מושך את תלונתו למח”ש. אולם, אברמוב סירב לחתום על התצהיר הכוזב, ובטרם עזב את המקום, הזהיר אותו השוטר מיכאלוב, כי אם לא יחתום על התצהיר, הוא יתקשר לאותו אחד שנכח אף הוא בפגישה. המתלונן אברמוב סירב לחתום ועזב את המקום.

נקבע בהכרעת הדין, כי בהתנהגותו של השוטר מיכאלוב, ניסה להדיח את המתלונן לחזור בו מהתלונה שהגיש נגדו, מושא האישום הראשון, וכי הוא ביצע רצף של מעשים פליליים, עברייניים, כשחומרת מעשיו מתבטאת בכך שהוא טיפל באירוע באופן לא ראוי, כתב דוח פעולה שקרי, גרם לכך שהמתלונן אברמוב הובא לתחנת המשטרה, ללא עילה, נפתח לו תיק שקרי של תקיפת שוטרים, ובעוד המשפט עומד ומתנהל כנגד השוטר מיכאלוב, הוא ניסה להניא את המתלונן מלהעיד נגדו וביקש ושימסור לו תצהיר שקרי שבו הוא חוזר מהתלונה.

השוטר מיכאל מיכאלוב, טען שתפרו לו תיק ושהוא הקורבן בסיפור.

השופט שלמה בנג’ו גזר עליו עונש מגוחך שלא מבטא את חומרת מעשיו של השוטר העבריין: 7 חודשי עבודות שירות ב”גשר” – קרן למפעלי שיקום, ברח’ מנאי 5, אזור התעשיה חדרה, וקנס 2000 ש”ח ב-4 תשלומים.

64917-02-18

Print Friendly, PDF & Email

אדם

כתב לענייני משפט.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

  Skip to content
אנו שמים דגש רב עבור התאמת אתר אינטרנט זה לתקן הנגישות הישראלי. באתר בוצעו התאמות נגישות לפי תקן 5568 ותקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (התאמות נגישות לשירות), ניתן לגלוש בו באופן נגיש יותר דרך הדפדפנים כרום ופיירפוקסהננו עושים את מירב המאמצים על מנת לבצע התאמות נגישות באתר, ייתכן ובאתר זה ימצאו רכיבים ו/או עמודים אשר אינם עומדים בתקן הנדרש, במידה ונתקלת בכשל נגישות כלשהו נודה לך אם תדווח לנו על כך דרך עמוד יצירת הקשר. אנו נמשיך לעשות כל מאמץ על מנת לאפשר גלישה נגישה ונוחה באתר זה לכולם.
סטטוס תאימות