אבטחה לקויה במעון משרד הרווחה מצפה ים – רוצחה של מעיין ספיר ז”ל תוצר פנימיה זו

Spread the love

הוצאת ילדים ממשפחות נורמטיביות, לצורך תעסוקה מלאכותית לעובדי משרד הסעד, סופה גרימת נזקים בלתי הפיכים לילדים עצמם ולאזרחי מדינת ישראל.  

ילדים נורמטיביים, שמוצאים מביתם על ידי פקידי סעד, בהיותם רכים בשנים בגילאי 4, 5 ו- 6, מגיעים לגילאים 12, 13, ו- 14, לאחר שחיו במוסדות המדינה כ- 7 שנים, פצצות של זמן מתקתקות על שניים.

העיד בחור בן 38: אני מעדיף מיטה שבורה בבית על פני מיטה שלמה בחוץ “לא היה איכפת לי שאמא שלי תהיה עניה. העיקר שתהיה לי אמא שתנשק ותחבק אותי כל לילה. כל שרציתי כשהייתי בן 4 שנים את אמא שלי לצידי”.   

בהזדמנות זו, הנני לתקן טעות סופר שנפלה בהודעת עמותת ע.ל.י.ה. אמש, בה נכתב כי משרד הסעד הגדיל את תקני העובדים הסוציאליים ב- 120 תקנים נוספים. בפועל, הגדיל משרד הסעד את תקניו ב- תוספת של 221 תקנים עובדים סוציאליים במשרד הרווחה. 

אבטחה לקויה במעון לעבריינים צעירים – מצפה ים – רוצחה של מעיין ספיר שהה באותו מעון /יובל גורן ל- nrg 01.03.10

יום לאחר מעצרו של בן ה-13 החשוד באונס אישה בת 30 בנתניה, מתברר שבמעון מצפה ים בהרצליה, בו שהה, לא עסוקים בהפקת לקחים.

בדיקת מעריב מגלה את חצר המעון פרוצה לרווחה ואת הגדר שקרסה. רק בשבוע שעבר ברח מהמעון הנעול נער אחר וגנב מכשיר סלולרי. משרד הרווחה: “הגדר קרסה בגלל הסופות”

 ביום שלאחר היוודע דבר מעצרו של בן ה-13 בחשד לאונס אישה בנתניה, נראה כי במעון שממנו ברח בהרצליה, מצפה ים, לא ממש עסוקים בהפקת לקחים.     
שער המתחם המרכזי של המעון, המטפל בנערים עבריינים ובנוער בסיכון, אמנם מסוגר ולצדו ביתן שמירה המאוכלס במאבטח, אולם מרחק מטרים בודדים מהשער הנעול הגדר ההיקפית מתפרקת ונוטה ליפול, חציה כבר נוגע בקרקע. 

יתרה מכך, בהמשך אף נקטעת הגדר לחלוטין וכל אדם החפץ להיכנס למעון, או חלילה להימלט ממנו, יכול לעשות זאת ללא כל קושי. דקות ארוכות בילה צוות מעריב ליד הפרצה בגדר בלי שאף אחד יבוא לשאול למעשיו. רק אחרי שניגשו הכתב והצלם ישירות למאבטח, הוא קם ממקומו והחל לשאול למטרת הביקור במקום

במשרד הרווחה עדיין בודקים כיצד ייתכן שג’, הנחשב למסוכן ומועד לפורענות, נמלט מידי מלוויו ביום חמישי האחרון בבית המשפט בנתניה. זאת אינה הבריחה הראשונה שלו בצורה זאת, וגם דיון קודם שלו בבית המשפט הסתיים בבריחה, בסופה הוצא נגדו צו מעצר והוא נמצא מסתתר בבית בשכונת מגוריו. למרות זאת, גם הפעם הוא הובא לדיון כשהוא חופשי מאזיקים, בהתאם לנהלי המעון.  

רוצחה של מעיין ספיר שהה באותו מעון 

בנוסף, למעריב נודע כי החשוד אינו היחיד שהצליח להימלט מהמעון. בתחילת השבוע שעבר נמלט מהמעון נער אחר, בן 15, החשוד בפלילים. “הוא הסתובב כמה ימים עד שתפסו אותו משוטט ברחובות”, סיפרה אתמול אמו. “אני לא יודעת איך הוא ברח, אמרו לי שהוא אמר משהו למדריך. הבנתי שבחוץ הוא גנב למישהו פלאפון, מזל שלא עשה יותר מזה”. 

לפני חמש שנים שהה במעון הזה גם מ’, שהיום מרצה עונש מאסר לאחר שרצח את הנערה מעין ספיר בעת חופשה בסוף השבוע.  

דרושים משאבים 

עם זאת, קיימת ביקורת לא מעטה באשר לתחזוקת המעונות הנעולים ולמצבם הפיזי. “אם לא יוקצו עוד משאבים ולא ייפתחו עוד מקומות כאלו, אותם נערים שבשלב מסוים יתבגרו או ימצאו עצמם מחוץ למעון עלולים, כפי שראינו לא פעם, לחזור במהירות למעגל העבריינות”, אומר הגורם. 

הבוקר אמורה המשטרה לקבל את תוצאות בדיקות המעבדה בעניינו של בן ה-13 החשוד באונס. יחד עם מכלול הראיות הנוספות הקיימות, בהן עדויות המתלוננת, עדי ראיה ובדיקות מעבדה נוספות שכבר יש בידי החוקרים, תיבחן האפשרות להגשת כתב אישום נגד הנער החשוד. 

בכל מקרה, מסתמן כי בשל גילו הצעיר ומגבלות החוק, גם אם יורשע, לא ירצה את עונשו בבית הכלא, אלא במוסד דומה לזה שממנו נמלט כבר פעמיים בעבר. 

ממשרד הרווחה נמסר כי “מעונות נעולים הם מעונות שיקומיים לבני נוער והם לא בתי סוהר”. באשר לטענות שהועלו בנושא הגדר, נמסר בתגובה כי “בעקבות הסופות, הגדר המקיפה את המעון קרסה, במשרד דאגו לביצוע פעולות להתקנת גדר חדשה באופן מידי והחלו בעבודות להתקנת הגדר”.

מעון “מצפה ים”

מעון הזוועות מצפה ים
מעון הזוועות מצפה ים

Print Friendly, PDF & Email

לורי שם טוב

עיתונאית הסוקרת רווחה, עוולות המבוצעות על ידי שופטים נגד אזרחים, וניצול לרעה של עובדות סוציאליות את תפקידן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

  Skip to content
אנו שמים דגש רב עבור התאמת אתר אינטרנט זה לתקן הנגישות הישראלי. באתר בוצעו התאמות נגישות לפי תקן 5568 ותקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (התאמות נגישות לשירות), ניתן לגלוש בו באופן נגיש יותר דרך הדפדפנים כרום ופיירפוקסהננו עושים את מירב המאמצים על מנת לבצע התאמות נגישות באתר, ייתכן ובאתר זה ימצאו רכיבים ו/או עמודים אשר אינם עומדים בתקן הנדרש, במידה ונתקלת בכשל נגישות כלשהו נודה לך אם תדווח לנו על כך דרך עמוד יצירת הקשר. אנו נמשיך לעשות כל מאמץ על מנת לאפשר גלישה נגישה ונוחה באתר זה לכולם.
סטטוס תאימות