אקים דורשת ממשרד הרווחה לפטר את מנהל מעון “עין השלושה” ולמנות מנהל חלופי

Spread the love

http://www.akim.org.il/akim.Response.einhashlosha

אקים דורשת ממשרד הרווחה לפטר את מנהל מעון “עין השלושה” ולמנות מנהל חלופי

 

בעקבות חשיפת ההתנהלות הקשה במעון בתוכנית “שתולים”, תיאבק אקים גם לשינוי מערכתי בכל המעונות בארץ, על מנת לנסות למנוע ככל הניתן מעשים קשים כאלו גם בעתיד. בין היתר אקים תדרוש הקטנת קבוצות אי שקטים, איסור שתי משמרות ברצף ועוד.

ביום חמישי ה-15/4/2010, שודרה תוכנית “שתולים” בה נחשפו מעשים קשים והתנהגויות בלתי ראויות על ידי מספר עובדים מצוות המעון.  חשיפת המעשים הקשים לעיניי המצלמה והידיעה כי הצילומים אלו ישודרו בערוץ 2 הביאו את משרד הרווחה לנקיטת אמצעים כלפי עובדי המעון. כתוצאה מכך פוטרו ארבעה עובדי המעון.

בדיונים פנימיים באקים הוחלט שלא להסתפק בכך ולדרוש טיפול בשורש הבעיה ובמניעים אשר גרמו לה. בהתאם לכך הוחלט כי אקים תדרוש שהאגף לטיפול באדם עם פיגור שכלי  במשרד הרווחה יעביר את מנהל המעון הכושל מתפקידו ותמנה מנהל מקצועי במשרה מלאה שאינו הבעלים של המקום.

מעבר לטיפול הנקודתי במעון עין השלושה אקים, תאבק לשינוי מערכתי אשר ימנע ככל הניתן מעשים קשים כאלו גם בעתיד ביתר המעונות ברחבי הארץ. כיום מעמיד משרד הרווחה מטפל אחד שאמור לטפל ב8 אנשים עם פיגור שכלי הסובלים גם מהפרעות התנהגות (אי שקטים). אקים דורשת ממשרד הרווחה להקטין את קבוצות הטיפול באנשים עם פיגור שכלי בעלי הפרעות התנהגות כך שעל כל 4 אנשים יועמד מטפל אחד.

אקים קוראת למשרד הרווחה לתת בידי המטפלים, אשר עושים עבודת קודש יום יום ושעה שעה, כלים  מתאימים לבצע את תפקידם על הצד הטוב ביותר. יש לתת למטפלים הכשרה מתאימה  לטפל באנשים עם פיגור שכלי ולתת להם מערך תומך אשר יעזור ויתמוך במטפלים עצמם ויאפשר להם ונטילציה מדי שבוע.

יתרה מכך, משרד הרווחה מאפשר למטפלים לעבוד משמרות כפולות כסידור עבודה קבוע. כיצד אדם יכול לעבוד במשך למעלה מ-8 שעות בעבודה עם אוכלוסיות אי שקטים כל כך סיזיפית וקשה מבלי שיאבד את סבלנותו? אקים דורשת, אפוא, ממשרד הרווחה והעומד בראשו להעמיד לרשות הדיירים במעונות מטפלים למשמרת אחת בלבד בכל פעם.

בימים אלו יוצאות דרישות אלה מאקים (כולל מוועד הורים ארצי למעונות פנימייה) למשרד.

התוכנית שיקפה צד אחד קשה מאד של התנהלות המעון ושל אוזלת ידו של המנהל אולם חשוב לנו לציין כי הכרתנו רבת השנים עם מעון “עין השלושה” , בקשר השוטף עם ועד הורי המעון, אנו מודעים לאוכלוסייה המורכבת הגרה במעון זה ועל צורכיהם הייחודיים. אנו גם רואים מקרוב את העשייה החינוכית הטובה המתקיימת במעון.

[youtube=http://www.youtube.com/watch?v=ZGwNq-4fHNA]

 

Print Friendly, PDF & Email

לורי שם טוב

עיתונאית הסוקרת רווחה, עוולות המבוצעות על ידי שופטים נגד אזרחים, וניצול לרעה של עובדות סוציאליות את תפקידן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

  Skip to content
אנו שמים דגש רב עבור התאמת אתר אינטרנט זה לתקן הנגישות הישראלי. באתר בוצעו התאמות נגישות לפי תקן 5568 ותקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (התאמות נגישות לשירות), ניתן לגלוש בו באופן נגיש יותר דרך הדפדפנים כרום ופיירפוקסהננו עושים את מירב המאמצים על מנת לבצע התאמות נגישות באתר, ייתכן ובאתר זה ימצאו רכיבים ו/או עמודים אשר אינם עומדים בתקן הנדרש, במידה ונתקלת בכשל נגישות כלשהו נודה לך אם תדווח לנו על כך דרך עמוד יצירת הקשר. אנו נמשיך לעשות כל מאמץ על מנת לאפשר גלישה נגישה ונוחה באתר זה לכולם.
סטטוס תאימות