דיון חירום בכנסת על הנעשה במוסד מסילה של משרד הרווחה

Spread the love

דיון חירום בכנסת על הנעשה במעון מסילה

ליאת שלזינגר / nrg

http://www.nrg.co.il/online/1/ART2/119/429.html?hp=1&loc=8&tmp=6684

זאת בעקבות תחקיר מעריב, שחשף פרטים קשים על ההתנהלות במקום שאמור לשקם נערות במצוקה.

 “זו תעודת עניות”, אמר ח”כ דנון.

כליאת נערות בבידוד לשעות ארוכות ללא גישה לשירותים, נעילות ממושכות בחדר, הפעלת אלימות, איסור על דיבור בשפה זרה, ושימוש במעצרים בתור אקט חינוכי: כך משקמים נערות במעון הסגור “מסילה”.

ח”כ דני דנון צילום: חן גלילי

ח

תחקיר “סופשבוע”, שהתפרסם בסוף השבוע, חשף את ההתנהלות במעון שמטרתו לשקם נערות מצוקה, חלקן שימש קורבן לתקיפות מיניות. בעקבות ממצאי התחקיר תכנס השבוע הוועדה לזכויות הילד בכנסת דיון חירום.

כבר שנים שהנערות במעון מסילה מתמרדות ומתריעות נגד שלילת זכויותיהן. כעת, מסמכים פנימיים ודוח מיוחד של הסנגוריה הציבורית שנחשפים מעלים שאלות קשות ביותר לגבי ההתנהלות במקום.

חשוב להדגיש כי אל מסילה נשלחות נערות בצו שופט, כדי להגן עליהן מסביבתן הטבעית. אולם מהתחקיר עולה כי נדמה שהמקום אינו מסייע להן, אלא להפך.

מנהל המקום: “לכל החוקים והאלימות יש הסבר”.
 [youtube=http://www.youtube.com/watch?v=K0dxgQygn44]

עדויות מראות כי נערות במסילה נכלאות בתאים קטנים: “חדר פסק זמן”, או לחלופין “החדר הבטוח”, במשך שעות ארוכות, ולעתים אף נאלצות לעשות שם את צרכיהן. כמו כן, עולה כי נערות רבות נחשפות לסמים רק בין כותלי המעון ועל אף שהן מגיעות למעון ללא תיקים פליליים, הן עוזבות אותו עם רישום פלילי עשיר.

“שמנו לב לתופעה שנערות מסילה מבקשות מהשופט שישלח אותן לכלא נווה תרצה, ורק לא בחזרה למעון”, אמרה עו”ד נוחי פוליטיס, סגנית הסנגור המחוזי בירושלים והממונה על מחלקת הנוער.

 “זוהי תעודת עניות לשירותי הרווחה. המעון הפך ממעון שיקומי ומבית חם לנערות למפעל הרס נערות מלווה בסמים ובפשע”, אמר יו”ר הוועדה לזכויות הילד, ח”כ דני דנון.

מנהל המקום שלמה שוהם מסר בתגובה: “אני מכחיש שנעילות נעשות בתור עונש. אני מסכים שעדיף לא לשלוח מישהי לחדר פסק זמן אם אפשר למנוע את זה. בנות מטילות שם שתן כהתרסה ולא כי הן לא יכולות לחכות. לכל החוקים והאלימות יש הסבר. לא קל ללמד נערות כאלה לחיות על פי נורמות, ובשלבים הראשונים זה מוציא מהבנות התנהגות שלילית”.

 שימת הלב, כיצד מתייג מנהל מוסד מסילה את הנערות, כאילו מדובר בנערות שבאו מהג’ונגל, כשבכתבת התחקיר נרשם במפורש כי מדובר בנערות מבית נורמטיבי. רוב הנערות הינן בשלב ההתבגרות, מורדות קמעא כדרכן של נערות.

 עמותת ע.ל.י.ה. מדגישה כי אין להפעיל אלימות בשום תנאי נגד הילדות !

 אם מנהל מוסד מסילה, טוען כי מדובר בנערות שהוצאו מביתן עקב אלימות של ההורים, מדוע הוא מפעיל אלימות עם מדריכיו בתוך המוסד, כיצד הוא מגן על הנערות הללו, אם הוא משתמש לכאורה באותה דרך “פסולה” של ההורים.

 התנהלות מנהל מוסד מסילה ועובדיו נעשית בניגוד להוראות הדין, וכאשר כתבת התחקיר האמיצה ועדויות הנערות החוסות, נלחמים באמצעים לגיטימיים של פרסום והצפת שקרה בציבור, כנדרש וכמתחייב, נגד הפגיעות החמורות בזכויותיהן, טוענים העבריינים – הם מנהל מוסד מסילה ומדריכיו המתעללים, שפעלו בניגוד לשלטון החוק והפרו את הוראות כל דין כלפי הנערות החוסות. על כך אפשר רק לאמר “הפוסל במומו פוסל”.

[youtube=http://www.youtube.com/watch?v=4SdroFAgxGM]

%d7%a2%d7%a6%d7%95%d7%a8-%d7%9e%d7%a1%d7%99%d7%9c%d7%94-%d7%9c%d7%a4%d7%a0%d7%99%d7%9a-%d7%aa%d7%92%d7%95%d7%91%d7%95%d7%aa

123456

Print Friendly, PDF & Email

לורי שם טוב

עיתונאית הסוקרת רווחה, עוולות המבוצעות על ידי שופטים נגד אזרחים, וניצול לרעה של עובדות סוציאליות את תפקידן.

3 thoughts on “דיון חירום בכנסת על הנעשה במוסד מסילה של משרד הרווחה

  1. קוראים לי ספיר עזרן ואני הייתי במסילה שנה וחצי ומיתוך זה אני הייתי בערך שמונה חודשים בבירחה ממסילה כי זה מקום איום ונורה מה שהולך שמה ומתיי שאני הייתי ניתפסת ומוחזרת על ידי שוטרים למסילה הצוות שמה היה מענישש אותי בצורה קשה מאוד אם זה להיות שבוע שלם בבידוד לבדד בלי שיחות טלאפון הביתה בלי כלום פשוט היה מנתק אותי מהכולל היה מזלזל בי בצורה מגעילה שכבר אני התחלתי לחשוב עליי תדברים שהם היו אומרים אליי אוליי זה באמת נכוןן לא פעם ולא פעמים הצוות הרים עליי יד שמה מתנהגים שמה לבנות כאילו הם זונות סליחה על הביטוי וגם מי שהיה הדמות הכי סמחותית שזה היה המנהל שלמה שוהם ורק אליו האינו יכולות ליפנות אם בעיות הוא היה מיתעלם מימה שקורה שמה ומעלים עין כדיי ליפות תמצבבב אם תקשיבו לי קצת מיתוך ניסיון אני מציאה למערכת ליבדוק תמקום עוד יותר לעומק ואם צריך גם ליסגור אותו כי זה באמתת מקום בלי שום תועלתת…..

  2. יש לבדוק לעומק את הנושא יש שם סוגים שונים של בנות וסוגים שונים של מצבים יש בנות עברייניות לצד בנות בגדר קורבנות כמו שהיחס לדעתכם אמור להיות שונה בין בת עבריינית לבת חלשה שהיא קורבן ככה יש גם להבדיל בין הבנות שזקוקות ליד קשה בעת התפרצות לבין בנות שהם קורבנות שמתפרקות קצת כדי להקל עליהן את הכאב

    1. תארי לעצמך הודיה, שאבא או אמא ינהג ביד קשה בבתו, דבר שאני מניחה שאחד מההורים עשה.

      התוצאה היא – הגעתה של הילדה למוסד מסילה.

      לשיטתך, כשהילדות הקורבנות נענשות ביד קשה על ידי הממסד זה בסדר, אבל אם ההורים מענישים את הילדים שלהם, הדבר לא תקין.

      את המוסר הכפול הזה, אני מכירה היטב.

      לפקידת סעד אין מנדט לפרק משפחות, וכמו שהעידה ספיר, היא קיבלה עונשים מחרידים ולא פרופורציונלים, כולל התעללות נפשית קשה מצד מי שהיה אמור להיות לה למגן.

      טוב מיטה שבורה בבית על פני מיטה שלמה בחוץ. בסופו של דבר, כשהילדות הללו מגיעות לגיל 18, הן חוזרות להורים שלהן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

  Skip to content
אנו שמים דגש רב עבור התאמת אתר אינטרנט זה לתקן הנגישות הישראלי. באתר בוצעו התאמות נגישות לפי תקן 5568 ותקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (התאמות נגישות לשירות), ניתן לגלוש בו באופן נגיש יותר דרך הדפדפנים כרום ופיירפוקסהננו עושים את מירב המאמצים על מנת לבצע התאמות נגישות באתר, ייתכן ובאתר זה ימצאו רכיבים ו/או עמודים אשר אינם עומדים בתקן הנדרש, במידה ונתקלת בכשל נגישות כלשהו נודה לך אם תדווח לנו על כך דרך עמוד יצירת הקשר. אנו נמשיך לעשות כל מאמץ על מנת לאפשר גלישה נגישה ונוחה באתר זה לכולם.
סטטוס תאימות