ערב עיון לכבוד צאת הספר החדש של שאול שוחט נחום פינברג ויחזקאל פלומין “דיני ירושה ועיזבון”

Spread the love

השופט שאול שוחט מדבר על ספרו החדש (מהדורה שביעית) “דיני ירושה ועיזבון”

[youtube=http://youtu.be/AXfg5AZuXyQ]

בצוואתו של אדם גלומים לעיתים מיטב שאיפותיו וחלומות חייו, ולעולם מלווה אותך ההרגשה העגומה, כי הנה האדם איננו, ומכל הוויתו ומכל עצמותו ומכל מאווי לבבו, נותרו רק גיליונות נייר אלה, ועתה שהינך זר למנוח ולא עמדת מקרוב על אורחות חייו ועל מאווי לבבו, אתה מצווה להחליט אם יקומו ויהיו דברי המת, או יהיו כלא יהיו.

הדברים החודרים הללו של השופט חשין האב בספרו “על דמויות מבית המשפט”, מגלמים גם את עצם הוויתו של השופט היושב בדין בתיקי ירושה ועיזבון.

מי אני ומה אני, שופט בשר ודם שאקבע אם יהיו דברי המת, או יהיו כלא היו.

השופט יורם דנציגר בימ”ש עליון נושא דברים לכבוד הספר החדש “דיני ירושה ועיזבון”

[youtube=http://youtu.be/8FBa1zzLdak]

אולי בגלל הפעמים הרבות שאני מגיע לכאן, כפי ששמעתם בשבוע הקרוב אני אהיה כאן 4 פעמים, אז את החלק הראשון והמאוד קצר של דבריי אני אקדיש לספורט, לחלק השני תהיה לי הערה קטנה מקצועית.

אני מניח שחלק גדול מכם צפו בתחרות המעניינת שנקראת ניו אס אופן, תחרות הטניס בארה”ב.

יש מקרים שבהם מצליח השחקן בצורה מאוד אלגנטית להעביר את הכדור ממש קרוב לרשת בצד השני של המגרש, ואז יש שלוש אפשרויות:

אפשרות אחת שהשחקן שמנגד יוותר על הספרינט, הוא יודע שזה אבוד. אבוד מראש, ויש את הסוג השני של השחקנים, שהם פורצים בדהירה מטורפת, ובאמצע הדרך הם פשוט מבינים שהם לא יגיעו ואז הם מניחים לכדור, ויש את הקבוצה השלישית שהם עושים מאמצים מטורפים, מגיעים עד לכדור ובחלק מהמקרים גם מצליחים להעביר אותו לצד השני.

שאול שייך לקבוצה השלישית, וזה בא מניסיון אישי.

מאיפה הניסיון האישי הזה?

לפני הרבה שנים בסוף שנות השמונים, נפגשנו לפחות פעם בשבוע על מגרשי הפונגיס, אף אחד לא מכיר את השם הזה. זה משחק שלא קיים כמעט, מי שמכיר אותו אולי זה טניס-קט, מגרשי אספלט, רשת קצת יותר נמוכה, מטקות מעץ וכדורי טניס ואותו סקור כמו בטניס. אנחנו נפגשנו בסביון, אני גדלתי בסביון בשנות השישים עד שהתחתנתי, ושאול גר לא רחוק. שאול היה מגיע ומשחק, בין היתר, איתי.

מאחר והיו לי שנים של ‘פור’ וניסיון, והייתי מאוד חזק במשחק הזה, אז ביחסי הכוחות בינינו, בדרך כלל שאול היה זה שמדגים את הנחישות, ובחלק גדול מהמקרים גם לא מגיע לכדור ואפילו מוכן להיפצע. אבל אני אומר, היום בטווח של זמן, שהספרינטים האלה, והעקשנות וחוסר הנכונות לוותר ולא להניח לו, לא לתת לעצמו שום הנחות, הם גם באו לידי ביטוי בקריירה המקצועית שלו, גם כעורך דין, וגם כשופט לבימ”ש לענייני משפחה, והיום בית משפט מחוזי, ודווקא כתיבת הספרים עם פרופ’ מנחם שאווה ועוד, והכל על חשבון שעות שינה יקרות מפז, זה מעיד על אופי, ושאול, כמו שהיית בסוף שנות השמונים, כך גם היום. משקיע, מתאמץ ולא מוותר. כב’ השופטת דבורה ברלינר בערב עיון לרגל צאת הספר “דיני ירושה ועיזבון” של השופט שאול שוחט

[youtube=http://youtu.be/AoOk59MfnRA]

אני מכירה את השופט שוחט, אז אכוון את הדברים בעיקר אליו, אבל אני מברכת כמובן את כל מחברי הספר.

אני רוצה משהו על המחבר. אני מלאת התפעלות מזה ששאול הספיק לעשות את זה. אני יודעת כנשיאה אישית שלו, כמה הוא עמוס, כמה הרכב הערעורים שלהם עמוס, וכמה הוא עוד עושה כדן יחיד.

אני גם מתפעלת מהעובדה שהוא יכול לפנות את הראש, ולעבור מכתיבה משפטית לכתיבה אקדמית. זה שני סוגים שונים לחלוטין של כתיבה וצריך להתפנות רגשית, חוץ מהזמן הפיזי, כדי לעבור מכתיבה א’ לכתיבה ב’, אבל אני מבינה שהספר הוא הילד של שאול, מהדורה שביעית, אז לילד תמיד מפנים את הזמן, אז הוא מפנה את הזמן לילד הזה.

אני מתפעלת מזה ששלושה מחברים חיברו את הספר הזה, כי כל אחד מהשלושה, מוותר קצת מהאגו שלו, הוא לא בעל הבית השלם של הספר, הוא רק בעל הבית של חלק מהספר, ובתמורה לזה, אנחנו כציבור מקבלים באמת ספר שלם, שונה, שעונה על כל הבעיות הפרגמטיות, וזה היחוד של הספר הזה. ספר מאוד שימושי ומאוד מקיף שנותן מענה לכל הבעיות שקיימות בתחום הזה.

עסקתי שנה חדש בתחום הזה, כשהייתי שופטת חדשה וזו היתה אחת השנים הקשות בחיי מבחינת העומס הרגשי.
אני מלאת הערכה על העבודה היפהפיה שנעשתה כאן.

הספר נגיש, ברור, ואפילו תוכן העניינים והמפתחות שיש כאן. דפדוף אצבע ואתה נמצא איפה שאתה רוצה. אני אהבתי את החלק המאוייר, אני מתכוונת להדגמה גרפית של חלוקת העיזבון שיש כאן. יש שם 36 מקרים, אבא, אמא, סבא, סבתא, אחד חלקי שלושים ושש של דוד… אתם רוצים עוד, יש עוד. 36 מקרים.

ברכותיי מעומק הלב לכל המחברים ובמיוחד לשאול. שנה טובה.

דיני ירושה ועיזבון – ערב עיון לכבוד צאת ספרו של כב’ השופט שאול שוחט – דברי פתיחה עו”ד שלומי באשי

[youtube=http://youtu.be/JaZRviRYK_k]

אני מתכבד לפתוח את הערב הזה לרגל הוצאת הספר “דיני ירושה ועיזבון” פרי עיטם של כבוד השופט שאול שוחט, נחום פינברג עו”ד, יחזקאל פלומין עו”ד ורו”ח.
הספר הוא בגדר חובה של כל עורך דין ואדם שמתעסק בדיני ירושה. הוא ספר מקיף שכל הקורא אותו יכול לראות שהוא עוסק ומשלב גם סקירה מקיפה של החוק, של המצב המשפטי העדכני לצד הסברים והנחיות מצד המחברים ועובר לדוגמאות גרפיות של איך עיזבון צריך להיות מחולק במצבים מסוימים וגם משלב דוגמאות פרקטיות של צוואות שונות, וראיתי שהרבה רכשו את הספר, צוואות שונות בהתאם לחוק.
מה שתפס אותי זה הפרק על קיצבאות ומענקים עקב פטירה, ואנחנו יכולים לראות שם כמעט מאה עמודים שמתעסקים בכל סוגי הקצבאות שקיימות במדינת ישראל, החל מקצבת הביטוח הלאומי, קצבת נכות, עבור לקצבה שזכאי לקבל שופט או קאדי או חבר כנסת, בצורה מאוד מאוד מקיפה, דברים שלא ידענו שקיימים, אחוזים כמה זכאי כל יורש, כמה זכאי כל שאר, מאוד מאוד מעניין.
בסופו של דבר תסכימו איתי שאין תחליף לקחת את הספר ולראות מה רשום ומה ההתייחסות של המחברים פרי עטו של השופט שאול שוחט.
זוהי המהדורה השניה בהשתתפותו של כבוד השופט שאול שוחט והמחברים.
בטח כולכם יודעים, לא רק ספרים אנחנו מקבלים מכבוד השופט שוחט.
כבוד השופט שוחט עמד בראש ועדה: “ועדת שוחט” שמונתה על מנת לנסות ולסדר את החלוקה של החיסכון הפנסיוני בין בני זוג שנפרדו.
המלצות הוועדה התקבלו בכנסת ונחקקו בדיוק ביום 24/7/2014 לחוק אשר נקרא “חוק חלוקת חיסכון פנסיוני בין בני זוג שנפרדו, התשע”ד-2014”, ממש טרי מהתנור!
החוק הזה הוא חוק שבכנסת נאמר עליו שהוא אחד החוקים החשובים ביותר שנחקקו בדיני המשפחה בעשור האחרון, אנחנו נכנה אותו: “חוק שוחט”. אנחנו צריכים ללמוד את החוק הזה. החוק הזה צריך עוד “להתרטב” ואנחנו נראה איך הוא יהיה.

ערב עיון לכבוד הספר “דיני ירושה ועיזבון” של השופט שאול שוחט – דברי פתיחה אפי נוה

[youtube=http://youtu.be/FL7ZnRFeRtM]

ד”ר יואב מאז”ה ערב עיון לרגל צאת הספר “דיני ירושה ועיזבון” של השופט שאול שוחט

[youtube=http://youtu.be/0kW84w-4CZ4]

Print Friendly, PDF & Email

לורי שם טוב

עיתונאית הסוקרת רווחה, עוולות המבוצעות על ידי שופטים נגד אזרחים, וניצול לרעה של עובדות סוציאליות את תפקידן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

  Skip to content
אנו שמים דגש רב עבור התאמת אתר אינטרנט זה לתקן הנגישות הישראלי. באתר בוצעו התאמות נגישות לפי תקן 5568 ותקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (התאמות נגישות לשירות), ניתן לגלוש בו באופן נגיש יותר דרך הדפדפנים כרום ופיירפוקסהננו עושים את מירב המאמצים על מנת לבצע התאמות נגישות באתר, ייתכן ובאתר זה ימצאו רכיבים ו/או עמודים אשר אינם עומדים בתקן הנדרש, במידה ונתקלת בכשל נגישות כלשהו נודה לך אם תדווח לנו על כך דרך עמוד יצירת הקשר. אנו נמשיך לעשות כל מאמץ על מנת לאפשר גלישה נגישה ונוחה באתר זה לכולם.
סטטוס תאימות